3714
Sök

Vän kört för fort med min bil, fick brev från polis

* Voff voff *
10 465 Inlägg
för 11 timmar sedan
#41
Lucif3r skrev:
Growe skrev:
fortaste jag kört med någon polares bil är mätaren ut på polarns 850R  den fastna vid 260 men fortatte till varvstoppet innan den slutade dra smile
850R är spärrade på 245km/h precis som resten av 85x70-serien. Dom har heller inte utväxling nog för att överskrida 260km/h, vill minnas att det tar stopp vid 258 eller så.

Bra försök dock.

edit: som kuriosa ställer jag mig tveksam till att en 850R ens skulle orka upp i 260. Dom har trots allt bara 225hk. Dom extra 25hk är bar aaktiva under en väldigt kort stund, till skillnad mot T-5R som hade dom aktiva "hela tiden". Även då är det endast 10hk mer än en helt vanlig V70 T5, och dom orkar f-n inte upp i några 260km/h. Bra bilar, men några fartmonster är dom inte....
Nej, R har 250 "hela tiden", medan T-5R har overboost-funktionen 225-240 hk.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

922 Inlägg
för 6 timmar sedan
#42
husseman skrev:
Hehe, rolig tråd. Lite skum blir man, då många verkar tycka att man ska ange föraren till snuten. Oavsett hur man tänker här, så har vi inte angiverilag i detta land. Vilket ja gillar skarpt. Det vill säja att du behöver inte ange att din granne jobbar i trädgården- trots att du vet att han e´sjukskriven.  Tyvärr finns folk i detta land som lägger energi på att försöka sätta dit andra för bidragsbrott, trots att man själv lever på bidrag. Kan inte polisen få till nåt brått - trots dyra kameror och dårhuset i Kiruna så är det inte konstigt. Fast här lägger man inte ner direkt- typ om din bil råkat brinna upp o ingen sett eller hört nåt. Kanske då angiverilagen borde fungera.  mvh/husse
Den ända som säger att hen skulle ange någon är growe i text nummer 6

andra tycker att det är föraren av bilen som ska erkänna och ta sitt ansvar
Den ända golaren är growe

2 359 Inlägg
för 1 timme sedan
#43
Brådhis skrev:
Nej, R har 250 "hela tiden", medan T-5R har overboost-funktionen 225-240 hk.
Du har rätt, jag som mindes fel. R fick ju även M4.4, samma som x70, bl.a. därför dom kunde kräma ut lite mer pållar.

Nåja, jag står fast vid resten jag sa smile



Sök