fortaste jag kört med någon polares bil är mätaren ut på polarns 850R den fastna vid 260 men fortatte till varvstoppet innan den slutade dra
850R är spärrade på 245km/h precis som resten av 85x70-serien. Dom har heller inte utväxling nog för att överskrida 260km/h, vill minnas att det tar stopp vid 258 eller så.
Bra försök dock.
edit: som kuriosa ställer jag mig tveksam till att en 850R ens skulle orka upp i 260. Dom har trots allt bara 225hk. Dom extra 25hk är bar aaktiva under en väldigt kort stund, till skillnad mot T-5R som hade dom aktiva "hela tiden". Även då är det endast 10hk mer än en helt vanlig V70 T5, och dom orkar f-n inte upp i några 260km/h. Bra bilar, men några fartmonster är dom inte....
Nej, R har 250 "hela tiden", medan T-5R har overboost-funktionen 225-240 hk.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Hehe, rolig tråd. Lite skum blir man, då många verkar tycka att man ska ange föraren till snuten. Oavsett hur man tänker här, så har vi inte angiverilag i detta land. Vilket ja gillar skarpt. Det vill säja att du behöver inte ange att din granne jobbar i trädgården- trots att du vet att han e´sjukskriven. Tyvärr finns folk i detta land som lägger energi på att försöka sätta dit andra för bidragsbrott, trots att man själv lever på bidrag. Kan inte polisen få till nåt brått - trots dyra kameror och dårhuset i Kiruna så är det inte konstigt. Fast här lägger man inte ner direkt- typ om din bil råkat brinna upp o ingen sett eller hört nåt. Kanske då angiverilagen borde fungera. mvh/husse
Den ända som säger att hen skulle ange någon är growe i text nummer 6
andra tycker att det är föraren av bilen som ska erkänna och ta sitt ansvar Den ända golaren är growe