Nu har jag och min son hittat ytterligare ett kul projekt. Denna Porsche har stått i lada sedan 1993. massor av råttbon och en hel del rost. Bilen har blivit ombyggt till nyare utförande under slutet -80 tal. Planen är att riva... Visa mer
Nu har jag och min son hittat ytterligare ett kul projekt. Denna Porsche har stått i lada sedan 1993. massor av råttbon och en hel del rost. Bilen har blivit ombyggt till nyare utförande under slutet -80 tal. Planen är att riva ned allt och sedan åtgärda allt som är dåligt. Den kommer bli mera mot orginalstil. men något roligare motor 2,7 med insprutning ca 170 hk.
Ser roligt ut detta! Hur lyckades ni hitta denna skönheten?
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Man får väl börja med o plocka isär för att se vilken status det är på grejerna, den verkar ha klarat sig hyfsat. visst finns det en del rost men bättre än jag hade förväntat mig. så full fart nu på rensa och skrapa och demotera.
Mera plocka isär märka upp. Köpt mängder med lådor på ikea och påsar. Försöker växla mellan skrapa färg och göra klart vissa delar. Alltid roligare när man får se resultatet.