2237
Sök

Bmw lås och nyckel

58 Inlägg
för 19 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Pininfarina406 skrev:
Rakfyra skrev:

Jag förstår vad du menar. tändningen är ju inte på vriden eftersom det låset är ur kopplat men om Anten ringen känner av ändå. Frågan är ju dok eftersom det va en rekomenderad lösning så borde ju någon gjort det förut. Och om det är så borde den väll aldrig kunna låsa men nu fungerar det ibland ju?

Jag gissar bara nu men jag antar att systemet vurpar eftersom du försöker låsa många gånger i rad så att det till slut låser ändå. Men det är ju ändå ingen långsiktig lösning.

Tror samma sak. En kompis hade en Peugeot 605 för 15-20 år sedan, där fick man alltid låsa bilen åtta gånger innan den förblev låst. Var tydligen nå´n "funktion" som styrde det.

Testade stoppa tillbaka de gamla låset men då vet det samma med det, är ju som att den tror att en dörr är öppen eller nå

564 Inlägg
för 3 timmar sedan
Rakfyra skrev:
Brådhis skrev:
Pininfarina406 skrev:

Jag gissar bara nu men jag antar att systemet vurpar eftersom du försöker låsa många gånger i rad så att det till slut låser ändå. Men det är ju ändå ingen långsiktig lösning.

Tror samma sak. En kompis hade en Peugeot 605 för 15-20 år sedan, där fick man alltid låsa bilen åtta gånger innan den förblev låst. Var tydligen nå´n "funktion" som styrde det.

Testade stoppa tillbaka de gamla låset men då vet det samma med det, är ju som att den tror att en dörr är öppen eller nå

Det är sant. Så gjorde min bil också och då var den microbrytaren I förarsidans lås som var utsliten.

3 177 Inlägg
för 25 minuter sedan
Rakfyra skrev:
Har en till fråga. Om man skulle byta nyckel cylindrar lås rubbet. Allts beggat, Vad är det då som styr ews, Om man byter ews modulen till den till hörande nyckeln? byta Anten ring? eller är just min ews kopplad till DMEn?

"Ringen" är bara en dum antenn/induktiv strömgivare till nyckelchipet vars kod sen läses av ett styrdon. Koden ska då vara rätt. Vilket/vilkA styrdon vet jag inte på den bilen, men på flera bilar är det flera styrdon som ska godkänna nyckelkoden.

Med styrdonet/n KANSKE  om man inte får andra konfigureringsfel på halsen då.

Sök