Bytt radiator på bilen efter mycket svordomar och svåråtkomliga ledningar. Den är igångkörd och fungerar, inga läckor konstaterade. Bilen låter nöjd och glad.
Men vid radiatorbytet skulle även fläkten på den gamla demonteras, och man skulle enligt förar-handboken motorn bli varm (radiatorfläkten skulle starta två gånger). Har vaga minnen av att jag hört fläktmotorn tidigare gå igång, men nu gick den inte igång alls och ändå stod bilen igång bra länge.
Har kontrollerat att kontakten sitter i ordentligt. *Tror* jag hittat alla nödvändiga säkringar...
Kan det vara att fläktmotorn har kastat in handduken?
Man kunde testa den genom att koppla bilbatteriet direkt till kontakten (lät lite väl experimentellt....).
Har jag väntat för kort tid på att den ska gå igång? Det vällde ut varmluft i bilen och kylaren var hyfsat varm. Åkte även en provtur på några kilometer för säkerhetsskull.
Så här ser det ut i min manual. Är två "switchar" som verkar påverka, ett relä i motorrummet. Inte kollat säkringarna i kupén än. Kan jag ha missat nått?
OBS, har ingen AC i bilen.