3717
Sök

Rätt bromsbelägg, hur?

3 Inlägg
Igår 19:14
Trådstartare
Har en bmw 118d 2010. Hur mäter jag mig till rätt fram och bakbelägg till bromsarna ? Verkar inte som att det finns nå universal belägg direkt. Tips tricks?

Mvh christoffer.

6 056 Inlägg
för 23 timmar sedan
Var hade du tänkt köpa beläggen? De flesta webbutiker skriver man ju bara in bilens regnummer i och så får man förslag på grejer som passar. Men till en 118d finns det väl bara en storlek att välja mellan? Tror knappt det går att få fel sort.

3 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Egentligen vilken sida som helst. Men tycker att vart man än kollar så är det olika strl. Finns ju flera olika sorter. Har slagit in reg nr men får upp flera olika alternativ som sagt.

Fri fart för ett fritt folk!
14 113 Inlägg
för 6 timmar sedan
stoffeleijon2 skrev:
Egentligen vilken sida som helst. Men tycker att vart man än kollar så är det olika strl. Finns ju flera olika sorter. Har slagit in reg nr men får upp flera olika alternativ som sagt.

så är det ju ett tips är att ta reda på hur stora bromskivor man har det brukar ge en del ledtrådar. 

på vag bilar kan man se vilka bromsar man har eller rättare sagt all utrustning utifrån en Pl kod som sitter klistrad vid reservhjulet.   
där får man reda på motor växellåda färgkod  bromsar vilken inredning man har osv. 

bmw lär ha något liknande system. 

sen kan man ju alltid ta loss beläggen och ttitta på dom och hitta några som ser likdana ut för att lista ut vilka bromsar man har

Kör fort så hinner inget hända...

502 Inlägg
för 3 timmar sedan
Jag frågade min servicerådgivare och han gav mig både ritning och alla OEM nummer som gäller just för min bil baserat utifrån chassinumret

Om man bara knackar in reg-nummer på tex Autodoc, så visst kommer det upp en drös men det kan bli fel om man bara utgår från det som då visas. I mitt fall tex så har och ska mina bromsskivor fram ha diametern 318 mm men jag fick även förslag på andra tex 338 mm

Men om man knackar in rätt OEM nummer så blir förslagen som visas korrekta

6 107 Inlägg
för 1 timme sedan
Tänk på att om ni beställer från Autodoc så är det billigare att beställa via appen i telefonen än via datorn.

Sök