"Gula grejen" är temperaturkompensatorn.
Skulke knappast ge dom symptomen.
Känner du att centrifugalregleringen fjädrar lite när du vrider på rotorn?
Vet några fall där den rostat fast och ger fel tändning med skumma fenomen. Många har stått LÄNGE.
Du har nte ett massivt vakuumläckage? Kan ju vara brustet membran I bromsservon som inte syns utifrån.
Tror en 1964 har servobromsar.
Hur mår förgasarmembranet?
ATF Olja till dämpkolven?
Hur ser trottel och nålen ut?
Vilken typ av huvudmunstycke har den?
Gamla som man justerar under förgasaren eller nyare där man justerar nålen genom dämpkolvens hål.
Har du rätt rör för vevhusventilationen och vakuumbromsarna. Dom är typ lika grova, men väldigt stor skillnad i hålet igenom.
Har du förkopplingsmotstånd till tändspolen? Isf är det ström fram till tändspolen när tändningen är på?
Annars kan du ha gnista bara när startmotorn går. Typ om det är brott I motståndet. När startmotorn går får den ström från en pol på startmotorn och går då förbi motståndet för kraftigare gnista. Överspänning på spolen.
När startmotorn inte går är strömförsörjningen via motståndet och normal gnista.
Senast redigerat av Mossan1 (för 4 timmar sedan)