3239
Sök

turbon är seg upp till ladd

23 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
#1
hej min turbo är väldigt seg tills den börgar ladda på.
bror det på att fjädern i wastgaten är för klen eller ?

johan volvo 940ltt har pysventil

jaha det va det de

Jetonaut
32 Inlägg
29 september 2007
#2
Skaffa blower, då kommer laddet direkt och du slipper all vad wastegates heter!!wink


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 september 2007
#3
blownaway skrev:
Skaffa blower, då kommer laddet direkt och du slipper all vad wastegates heter!!wink

Du får gärna förklara vad det där är för någonting smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 Inlägg
29 september 2007
#4
Blower = Kompressor... big_smile

2 164 Inlägg
29 september 2007
#5
Känn på axeln i turbon så den inte glappar gör den de är de bara att byta turbo.

MVH

F


1 062 Inlägg
30 september 2007
#6
johan-940ltt skrev:
hej min turbo är väldigt seg tills den börgar ladda på.
bror det på att fjädern i wastgaten är för klen eller ?

johan volvo 940ltt har pysventil

var det likadant innan du satte ditt pysventilen?

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 september 2007
#7
Kompressor är stenålder ffs!.  :p

Du har troligen dåligt flöde, när börjar turbon ladda? Runt 3000rpm är inget konstigt alls.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 september 2007
#8
MrTurbo skrev:
Kompressor är stenålder ffs!.  :p

Du har troligen dåligt flöde, när börjar turbon ladda? Runt 3000rpm är inget konstigt alls.

Men ska inte en LTT ladda tidigare?
De är ju, om jag inte är allt för morgontrött, till för att ge lite lite mer kraft där motorn vanligvis är lite svagare.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 september 2007
#9
John87 skrev:
MrTurbo skrev:
Kompressor är stenålder ffs!.  :p

Du har troligen dåligt flöde, när börjar turbon ladda? Runt 3000rpm är inget konstigt alls.

Men ska inte en LTT ladda tidigare?
De är ju, om jag inte är allt för morgontrött, till för att ge lite lite mer kraft där motorn vanligvis är lite svagare.

Det beror på hur flöden, avgashus etc är skapta. Frågan är ju vad som menas med "segt" och "sent". Han kanske behöver mer modds för att få bättre klipp.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

61 Inlägg
30 september 2007
#10
Läste just att du hade 3-tums system och det visar sig att det kan vara så att det är för grovt med tanke på hur du trimmat .... Du kanske borde kolla så du får rätt motstånd för det är väldigt viktigt att det stämmer överens ....
Senast redigerat av Ztefan (30 september 2007)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
30 september 2007
#11
Får ju mindre effekt med blower fast du får ladd så fort du tycker på gasen men som sagt mindre effekt totalt:P

Kan ju säkert få köpa polarens KKK600 Agg där du garanterat kan ha ditt 3"tongue kostar bara 14000:- tongue
Senast redigerat av Malm3n (30 september 2007)

Team Insane Racing

1 827 Inlägg
30 september 2007
#12
Kontrollera alla tryckrör. Är säkerligen en spricka eller liknande du kommer hitta.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

10 287 Inlägg
1 oktober 2007
#13
Njää, om du upplever den som segare än förut så kan det vara sprickor i avgashuset på turbon (det brukar hända på dessa aggregat ibland).
Om det har uppkommit efter kamremsbyte så är klassikern att kammen har hamnat nån kugg fel.

/Görn

johan-940ltt skrev:
hej min turbo är väldigt seg tills den börgar ladda på.
bror det på att fjädern i wastgaten är för klen eller ?

johan volvo 940ltt har pysventil

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

654 Inlägg
1 oktober 2007
#14
Kolla alla slangar efter sprickor och liknande.
Kolla även hur turbo agg ser ut,efter sprickor och annat.
Och känn även på impellern om det glappar.


Sök