2917
Sök

Vilka BMW E36 Kaross finns det ?

Biltokig
870 Inlägg
24 oktober 2007
Wick skrev:
Jag är osäker på en pytteliten sak angående E36-modellguiden.
Vad menas egentligen med 0,88 i förbrukingspalten ?...
...att den drar 0,88 liter per mil under blandad körning ?

Tacksam för svar så jag förstår guiden som flytande vatten !...hehe

Står det inte specificerat så är det antagligen blandad körning... men ta alltid förbrukningssiffror med en nypa salt, ett bra tips!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

62 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Aa precis, förbrukningen beror ju på hur man gasar också så man kan säga typ 0,90 istället.
Någon som är säker på frågan jag ställde angående förbrukningen ?
Det står t.ex. en 328i Coupé drar 0,92 (1,02)...menar dem 0,92 liter per mil under blandad körning ?
Senast redigerat av Wick (24 oktober 2007)

1 436 Inlägg
24 oktober 2007
Ja.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

62 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Ok, tack !
Trodde förut att den drar typ nära 1,60 - 1,80 liter per mil under blandad körning, men 0,92 är ju jävligt bra med tanke på sådan motor (2.8 liter, 192 hästkrafter, rak 6:a osv.)
Senast redigerat av Wick (24 oktober 2007)

dARKiE
5 031 Inlägg
24 oktober 2007
Wick skrev:
Aa precis, förbrukningen beror ju på hur man gasar också så man kan säga typ 0,90 istället.
Det står t.ex. en 328i Coupé drar 0,92 (1,02)...menar dem 0,92 liter per mil under blandad körning ?

Hm jaså, jag har alltid kollat att det framför parantes är snäll körning och det inom parantes är blandad körning.. stämmer mer in på min bil ialf..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

62 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Darkie skrev:
Wick skrev:

Hm jaså, jag har alltid kollat att det framför parantes är snäll körning och det inom parantes är blandad körning.. stämmer mer in på min bil ialf..

Det står nästan längst ner på sidan:  Siffror inom parentes gäller utförande med automatlåda.

62 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Om någon har något mer att säga angående förbrukningen, så skriv det gärna !

3 120 Inlägg
24 oktober 2007
E36:orna är relativt snåla och kör du lugnt är det inga problem att köra på fabrikssiffrorna med ett friskt exemplar. Faktiskt ökar inte förbrukningen så himla mycket om du kör lite sportigare men visst märks det.

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
24 oktober 2007
Förbrukningen på en BMW ändras så fort du tittar på gasen.... men 325 drar mellan 0,9 och 2,5 liter/mil, beroende på körning.
Vill du ha en som är billig att köra ska du välja någon av rad 4orna, altså 316 eller 318. 6orna är törstiga...
Men nu har ni alla glömt en model som faktist är en e36 och det är Z3...

62 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Mmm...själv har jag svårt att bedömma vilket svar jag borde tänka på egentligen eftersom jag får läsa olika svar från olika personer.
Vissa säger att e36:orna är snåla och förbrukingen ökar inte så himmla mycket.
Vissa säger att förbrukningen ändras så fort man tittar på gasen.

Så säg mig...om man når upp till ca. 1 liter per mil under blandad körning med en 325i/C och en 328i/C.
I vilket körläge är jag i då ?
(besvara lite detaljerat.
t.ex. ''Du kör jävligt snabbt med en 325i/C i det läget men du kör jävligt söligt med en 328i/C i det läget'' osv.
Jag tänker inte tävla med bilen kan man säga, men jag kommer köra snabbt i vissa lägen ibland osv.)

Har ni mer eller något att skriva om eller påpeka något angående förbrukningen så skriv gärna det !
Senast redigerat av Wick (25 oktober 2007)

Sök