Mortalis skrev:
Såg att du övervägde lite lätt på en Mazda6. Det som är negativt med dom är att de har ett väldigt klent rostskydd (Vi Bilägares rostskyddsfirma gav den 2/5) och de lider av mkt hög bullernivå (även de senaste uppgraderade versionen).
Mitsubishi kan jag iaf säga att du ska akta dig som fan för GDI motorerna, de är ruskigt dåliga och sotar igen och verkstäderna kan vara väldigt svåra att få ett erkännande från...kompis som har en mitsubishi med gdi motor, den servicepersonalen överlag e ju dumma i huvet.
S40n har också ett sämre rostskydd än medel, men här kan en rostskyddsbehandling för 4500kr göra susen! Ta gärna en som antingen gjort detta eller gått lite mil (får bättre resultat om bilen inte e supersliten undertill). Sen är 2.0T motorn väldigt trevlig faktiskt, måste väl inte ha T4an? Körde 2.0T och den var iaf roligare än SAAB 9-3s 180hk och i stil med Golf Mk4 GTI motorn i känsla. Den gillade jag skarpt iaf.
850 får man ju betala så jävla mkt pengar för att få en bil som gått typ 50 000 mil
Känns så överprissatta men de e väl säkert en okej bil.
Lite åsikter om det hela ;P
Okej, då kan jag nog dumpa Mazda6:an då... Rost är ingen vän till mig
Jaså? Det visste jag inte om Mitsu motorerna! Har hört det samma om Opel, faktiskt! Speciellt sot i EGR ventilerna!
Tack för tipset om S40'n.
Nu är ju inte jag ute efter en snabb bil, utan en komfortabel bil som kommer att gå många långa mil i Norrland, där komfort och säkerhet är viktigare än hastighet och turbo. Skulle jag vilja en skitsnabb bil som nyser så fort man växlar skulle jag nog välja en Mitsubishi Evo IX, Mazda RX6, eller rent av en Koeningsegg...!
Jag lutar mer och mer åt 855, har inte läst något kritiskt om den, förutom att den är dyr, och det kan jag hålla med om! Jag har aldrig kört en, men väl åkt med, och det var nog det skönaste jag åkt i någonsin. Dessutom så går barnvagnen in utan problem där bak, och får frun som hon vill så kommer vi att ha en gaphals till, och då vinner nog även 855 där. Plats för barnvagn + sulky, komfortabel och säker.
Är det någon som har ägt / kört 855 som har något kritiskt att säga om den så skulle det uppskattas.
Tack på förhand!