TBOC_Razor skrev:
FireTraXX skrev:
Tack-blinkningen är bara att dra höger-vänster-höger på blinkersen lite snabbt så får du en helljusblinkning i nacken som säger "varsågod"
Sånt här borde det nästan skrivas ner och standardiseras, tex bli erkänt som riktig kommunikation mellan bilister och få en egen bit i teoriboken
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Har faktiskt helt ärligt funderat på att knåpa ihop någon lagom stor led-display som man kan sätta i bakrutan eller något just för att lite lättare kunna visa uppskattning eller skälla ut någon om det skulle behövas när man kör
![lol](img/smilies/lol.png)
Tänk vad mycket roligt man hade kunnat hitta på med en sån
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Har läst alla sidor nu och en konstatering är att vi alla är människor. Och människor
gör misstag. Vissa fler än andra. Men alla gör vi misstag. Det är störande från "åkaren"s
håll om en vanlig bilist tränger sig före eller tror att denne kan komma förbi i en korsning
då det inte går, eller om en åkare "ligger i vägen".
Men jag håller med om att vi borde respektera varandra i stället för att reta upp oss.
Det finns idioter i trafiken, det vet jag mycket väl om. Frågan är om det någonsin kommer
försvinna?
Appropå tack-blinkningen. Den älskar jag. Otaliga gånger har jag i svåra trafiksituationer
släppt förbi lastbilen även om jag har haft företräde. Jag vet om att lastbilen tex i en
backe har svårare än mig att få stopp eller få fart igen så jag har inga problem att
bromsa in - MYCKET beroende på situation - för att släppa förbi. Ofta får jag då en
tackblink som svar - eller en vanlig vink - nåt som är mycket uppskattat.
Ideén om att privatpersoner som tar b-körkort borde få åka med i en långtradare
tycker jag var en toppenide. Hade gärna gjort det själv, men frågan är hur poppis
det hade varit sen när chauffören inte hade fått ut mig ur hytten..?
"- Nu är resan över, nu kan du kliva ur..
- Aldrig i livet..jag sitter bra här.
- Men va f...kliv ur nu?
"
Ride on säger jag bara
![smile](img/smilies/smile.png)