3130
Sök

Mercedes C320

V-Power
1 186 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
Hejsan!

Gör ett litet inlägg för farsan här smile

Han har köpt en Mercedes C320 -01 med 9000 mil på mätaren och undrar helt enkelt om det är en bra bil han har införskaffat?
Hur är motorerna? Hur håller saker och ting? Finns det speciella problem med dem?

Skriv vad ni tycker om bilen.

Tack på förhand
Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

21 Inlägg
27 december 2007
Vet inte hur det e med 300 serien, men farsans förra merca, en 220 cdi -99 rostade ganska mkt . Har även hört av andra mercedes-ägare att dem haft problem med rost . hmm Ett tips kan vara att kika bakom listerna på dörrarna, tydligen ett av de vanligaste "rost-ställena" I övrigt e merca fina bilar enligt mig ! smile Kan ju hoppas att ni slipper undan rosten !

Stoppa plågsamma djurförsök, använd veganer !

transportkonsult
284 Inlägg
27 december 2007
Det är en helt ok bil.
Motorn är en pigg historia på 220hk.
tål rätt mycket stryk. Rätt skött så går den många tusen mil till.

Bottles are for babys. Real men get blown.

transportkonsult
284 Inlägg
27 december 2007
a_bergquist skrev:
Vet inte hur det e med 300 serien, men farsans förra merca, en 220 cdi -99 rostade ganska mkt . Har även hört av andra mercedes-ägare att dem haft problem med rost . hmm Ett tips kan vara att kika bakom listerna på dörrarna, tydligen ett av de vanligaste "rost-ställena" I övrigt e merca fina bilar enligt mig ! smile Kan ju hoppas att ni slipper undan rosten !

Finns inget som heter 300 serien. Det är bokstavsserier hos mercedes.

Eklassen och förförra Cklassen hade rostproblem. Det är åtgärdat på denna kaross.

transportkonsult
284 Inlägg
27 december 2007
Siffrorna bestämmer motorstorleken. 320 = 3.2 liters v6a.

21 Inlägg
27 december 2007
Hampusd skrev:
a_bergquist skrev:

Finns inget som heter 300 serien. Det är bokstavsserier hos mercedes.

Eklassen och förförra Cklassen hade rostproblem. Det är åtgärdat på denna kaross.

Okej, ja du verkar veta bättre än mig, bra att det åtgärdats då . smile Men det där med siffrorna hade jag ett humm om tongue
Senast redigerat av a_bergquist (27 december 2007)

Stoppa plågsamma djurförsök, använd veganer !

V-Power
1 186 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
Ja men de låter ju bra! Rostskyddsgaranti har han i 30 år om han servar hos mercedes.

Tack för era svar smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 december 2007
Konbanan skrev:
Ja men de låter ju bra! Rostskyddsgaranti har han i 30 år om han servar hos mercedes.

Tack för era svar smile

Tyvärr så betyder den garantin inte ett smack. Jag har en bekant som fick rost på sin 3 år gamla mercedes c klass.
"-Jo, det går på garantin, men bara till en viss del. Så det kostar 26000 att fixa." Var svaret han fick. Bilen är såld.
Jag hoppas verkligen att din fars Mercedes kommer att klara sig bättre. En positiv sak är att om en -01 inte börjat rosta ännu så lär den klara sig. Däremot är det väl en bra idé om han rostkyddsbehandlar den.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

V-Power
1 186 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
caromania skrev:
Konbanan skrev:

Tack för era svar smile

Tyvärr så betyder den garantin inte ett smack. Jag har en bekant som fick rost på sin 3 år gamla mercedes c klass.
"-Jo, det går på garantin, men bara till en viss del. Så det kostar 26000 att fixa." Var svaret han fick. Bilen är såld.
Jag hoppas verkligen att din fars Mercedes kommer att klara sig bättre. En positiv sak är att om en -01 inte börjat rosta ännu så lär den klara sig. Däremot är det väl en bra idé om han rostkyddsbehandlar den.

Fyfan 26 000 när de gick på garantin, då kan man hålla sej för skratt! Det ska jag säga till han. Men jag tror också den klarar sej bra för lacken är väldigt fin. Han valde bort en annan som var sämre i lacken eftersom han hade hört så mycket problem om att dem rostar. Men efter 1998 eller vilket år det var så ska ju det problemet vara löst. Vad jag har hört så rostade dem lätt för att Mercedes använde sej av återvinningsmaterial.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

transportkonsult
284 Inlägg
28 december 2007
caromania skrev:
Konbanan skrev:

Tack för era svar smile

Låter väldigt konstigt. Antingen hade han inte skött servicerna. Eller så försökte dom blåsa honom.

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 december 2007
Hampusd skrev:
caromania skrev:
Konbanan skrev:

Tack för era svar smile

Låter väldigt konstigt. Antingen hade han inte skött servicerna. Eller så försökte dom blåsa honom.

Det var ju auktoriserad verkstad och det säger ju en del...?

Åter On Topic, om din far valt en som var fin i lacken så tror jag han klarar sig. Däremot ska man inte tro att Mercedes = kvalitet. Mercedes suger som fan numera på nästan allt. sad
(Kan berätta en del historier då jag tyvärr befunnit mig på en Merca-verkstad under en tid)

Om jag fick välja mellan en Merca och en Huyndai vad gäller pålitlighet... Tja, min röst faller inte på tysken...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök