2882
Sök

kjolpaket- vad ska jag ha för spakel?

279 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
vet ju att många här har bra erfarenhet om kjolpaket. fåller på att passa in mitt just nu. men vad ska jag använda för spakel vill ha ett bra spakel som är lätt att arbeta med. mvh/martin.

bränt gummi luktar kärlek

499 Inlägg
3 januari 2008
Sj har jag använt pp100..går o köpa i de flesta butikerna. men finns säkerligen andra som är bättre.

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

987 Inlägg
3 januari 2008
Menar du att du ska fästa kjolpaketet med spackel?

i like it load

1 019 Inlägg
3 januari 2008
beror väl lite på vad du ska använda det till.. Jag har använt Plastic Padding Glasfiberspackel, finns att köpa lite överallt. tex färgaffärer, på statoil (dock dyrt där) osv sen tar du som Vilot sa.. pp100 smile Men det är lite mer finspackel.

mvh/Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

LillNaisarn
3 januari 2008
Du kanske kan specificera dig mera?
Om det är att få till små ojämnheter så är väl vanligt "fin spackel" att föredra.
Om det är grövre ojämnheter är ju glasfiber spackel ett bra alternativ inte lika lätt att arbeta med men tål att läggas i tjockare lager...
(finns säkert bättre alternativ men dessa 2 skulle jag rekomendera, som jag själv använt!)

Om du har tänkt på att "spackla" så det ej blir ngn skarv mellan front och skärmar tex så är det välldigt svårt att få det att hålla.

9 108 Inlägg
3 januari 2008
PP100 ska du absolut inte använda från början utan börja med riktigt glasfiberspackel, Biltemas funkar faktiskt bra. Sedan det allra sista finliret kan man fixa med PP100 för att få bort lite bubblor och sånt.

Sedan får du nog vara lite mer ingående i vad det är du ska göra.. En grundregel är att man inte ska blanda material i alla fall.. T.ex. ABS-plast och glasfiber, eller glasfiber och plåt... Det spricker lätt.

279 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
det är bara lite små ojämningar så har fixat pp100 nu. får nog förstärka litte på vissa ställen har jag set oxå då använder jag grövre spakel. tack för tipsen.

bränt gummi luktar kärlek

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
3 januari 2008
mer en 1mm som sla täckas så glasfiber spackel sen pp100 fin spackla med annas kommer d spricka bara du kör på en hare..

Sök