4169
Sök

Bränsletillförsel Sierra

9 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Hallå där, skulle först vilja konstatera att jag inte riktigt är en fordmänniska och därför har noll koll på modeller namn och så vidare gällandes sierran, den har vitröda färgkombon och en 8!ventilers DOHC ligger under huven.
Vi var ute och körde i 3-4+grader och is var inget man oroade sig för direkt, och som idogen fwd förare hade vår man bakom ratten inte helt full koll på bilen än.
Kom runt en förjävlig u-sväng snäv och feldoserad, där låg det självklart ett lager is och vi drog ner i diket i kanske 30-40km/h ett ganska djupt dike, fören först, bilen blev liggandes med ramen som stöd över vägkanten och tog i en lerig äng i framkant (inga stenar eller liknande) med traktorhjälp får vi upp den och puttrar iväg, efter några meter så hostar bilen till och stannar.

För ett par dagarsen gick vi över bilen i dagsljus, ingenting var bucklat vridet och underredet var inte skadat på något sätt, utan endast skitigt från leran.
Vi testade att starta bilen och startmotor och allt fungerar felfritt men den verkar inte få någon bensin, fungerade utmärkt i samband med startgas märkte vi senare så vi har nu fastställt att det gäller bränsletillförseln iallafall.

Vad kan det vara som hoppat ur eller gått sönder vid en dikeskörning i en sån låg hastighet, var sitter bränsleslang och pump placerad(vilken sida)
Har svårt att tänka mig något annat än bränslepumpen eller slangarna någonstans emellan.

Vore hemst skönt att få lite respons från ford-folket här på gorg så man vet vad man ska kolla efter.

(ledsen för den långrandiga beskrivningen, allt för att få lite empati och ett bättre svar)

Tack på förhand
/Kalas
Senast redigerat av Kalas (17 februari 2008)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
17 februari 2008
Jadu, kollat "krockknappen" i reservhjulsbaljan? Dohc'en är bara 8ventiler och insprut också tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

9 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Tack för hjälpen ska kika på det, Sorgligt att jag är så obildad inom forden, har fan inte ens orkat öppna huven, första gången var efter det här, haha.

Krockknappen vad har den för funktion?

244 Inlägg
17 februari 2008
funktionen på den är att den känner av när du stöter emot något då stryper den bränsletillförseln för att inte orsaka något skada pga bensin.. går att återställa hur lätt som helst.

9 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Tack så hemskt mycket, ska genast kika på det, låter som en rimlig förklaring.

9 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Vore skönt om någon kunde förklara vart exakt knappen sitter och hur den ser ut, med en paintskiss eller vad som helst, samt hur man återställer den.

Tack på förhand
Kalas

176 Inlägg
17 februari 2008
den sitter i mitten av reservhjulsbaljan och är röd.

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

Varningar. 36
1 200 Inlägg
17 februari 2008
cossiebool skrev:
den sitter i mitten av reservhjulsbaljan och är röd.

Näry snygging wink Min är vit big_smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Ford Racing
479 Inlägg
17 februari 2008
Har du fått till den än..? smile

Ja Just!

9 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
inte hunnit kika på det än, ska ta mig tid snarast möjligt smile tack för alla svar

Ford Racing
479 Inlägg
18 februari 2008
Var det den simpla knappen???*Nyfiken

Ja Just!

1 417 Inlägg
19 februari 2008
sitter alltså under reservhjulet...

Sök