2816
Sök

Volvo 745 -86 startproblem

2 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Har en gammal 745:a som jag är vansinnigt trött på, den startar bara när den själv vill! Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig att lösa problemet.

En mängd saker har krånglat under våren; generatorn, startmotorn och batteriet men dessa är nu fixade. Nu kan den starta utan problem en dag eller två för att sedan totalvägra! Har hört mig för lite här och var och fått lite olika bud, impulsgivare, packning mellan förgasare och insugsrör. Det kan väl inte vara något relä eftersom den har förgasare? Har haft liknande problem tidigare och bytte då tändstift, fördelarlock och rotor. Men det var så sent som i mars, inte kan väl det ha pajat redan?

Den startar när jag drar igång den så det kan väl ej vara ett bränslefel? Hoppas verkligen att någon här inne har en susning om vad det kan vara för fel. Annars spränger jag den snart i luften...

21 761 Inlägg
22 juni 2006
Ok, det är alltså en förgasarmotor med mekanisk bensinpump. B230A är det väl?
Har den brytarlös tändning eller med brytare?

Hur beter den sig mer precist? Det är lite svårt att komma med förslag om du bara skriver att den vägrar starta.

8 156 Inlägg
22 juni 2006
Är det väderrelaterat, eller startar den (eller inte) helt oberoende av vilket väder det är?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Det är B230A ja. Om tändningen är brytarlös eller ej vet jag inte. (Kan väl även tillägga att jag är i det närmaste analfabet när det gäller bilmotorer..)Men den drar runt, den står och "gnäggar" men startar inte.

Det är inte väderrelaterat.

21 761 Inlägg
22 juni 2006
Det är ju två huvudsaker som du får kolla när den vägrar att starta.

1. Kommer det soppa?
2. Kommer det gnista?

Är ju bra att vara två stycken vid felsökningen.

Ska tydligen vara brytarlöst på din motor.
Senast redigerat av Drönirettab (22 juni 2006)

84 Inlägg
6 mars 2008
har du kollat tändmodulen?

84 Inlägg
6 mars 2008
hoppsan lite gammal tråd XD

4 670 Inlägg
6 mars 2008
Timpa_med_mera skrev:
hoppsan lite gammal tråd XD

haha

Sök