4277
Sök

Har svårt med vem jag ska ta SAAB 900 TURBO Ir Golf 2 GTI

2 Inlägg
5 mars 2006
Trådstartare
Jag vill veta lite om dom här bilarna. Är inte en som älskar dom här...

Det står mellan SAAB 900 TURBO-85 eller en Golf 2 GTI-86....Vet inte vem av dom man ska ta som en bra fösta bil. Är mycket för turbo....Vad tycker ni jag ska görs och vem av dom tycker ni är gooo och bra att fixa med

MVH P!cxs
Senast redigerat av P!cxs (5 mars 2006)

BMW Power
2 362 Inlägg
5 mars 2006
Själv kan jag inte ett piss om Saab så kan inte säga något om den, men kan säga att en Golf II är en riktigt bra första bil att börja pilla med smile riktigt roliga i kurvorna är dom med smile finns mycket att skriva.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
5 mars 2006
de enda saaben är bra till är rolig körning med mycke hjulspinn å bensinslukare, dom gammla dricker ganska bra. kanske inget som är toppen för en som ska ha en första bil å går i skolan kan tänka. håller med ovanstående, min första bil var en golf 2 GTI å dom är extremt roliga å lätta att pilla med, å går bra också.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
5 mars 2006
Hmm felet med saab är ju växellådorna eller motorerna som inte håller når dom gått ett tag
Men!!!! Jag skulle ändå välja Saaben för jag tycker den är mycket roligare att köra dessutom är ju golfen så väldigt liten inuti
Men men
Är man saabfreak så är man!!

Rockstar
22 Inlägg
5 mars 2006
Jag rekomenderar starkt Golfen, mycket rolig och lättskruvad bil. Saab  är ju kända för sinna svaga växel lådor,( har själv rasat en) tål inte allt för hård körning. Och det är inte ett roligt arbete att byta lådan på en Saab 900.

* Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...;)
kebel83@hotmail.com

2 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
okej nu har jag hört lite från andra vad som är bra och dåligt...Ett stort tack!big_smile

Sök