2976
Sök

Hur ställer man in förgasare till Volvo R-sport kit

97 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
jag turbo konverterade min 740 i natt o tänkte om nån vet hur man ställer in förgasaren. det är den förgasaren som volvo sålde med sitt r-sportkit.

lever mitt liv i bredställ omgiven av däckrök

blacken
6 april 2008
_rockabilly86_ skrev:
jag turbo konverterade min 740 i natt o tänkte om nån vet hur man ställer in förgasaren. det är den förgasaren som volvo sålde med sitt r-sportkit.

Är det en CV knasare??

35 Inlägg
7 april 2008
Man måste ha en avgasmätare för att kunna justera co halten.

97 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
det är inte co halten jag ska justera utan måste få ner soppan lite den bara öser in sås

35 Inlägg
7 april 2008
_rockabilly86_ skrev:
det är inte co halten jag ska justera utan måste få ner soppan lite den bara öser in sås

Ja och det gör man genom att justera co halten.

97 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
ok men hur gör jag det. behöver inte vara så exakt kan iaf inte bes med grejerna på utan är mest för bränsle förbrukningen.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
9 april 2008
Är R-Sport förgasaren en förgasare med fasta munstycken eller Membrantypen (Strömberg/Piersburg)?
Om det är typen strömberg så sitter det en 8mm mutter mitt under förgasaren, dra in den så mycket det går utan att motorn bluddrar/spikar så kommer du komma ner i soppaförbrukning. Fick ner min ifrån 1.7 till 1.1 tack vare förgasarjusteringar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

35 Inlägg
9 april 2008
_rockabilly86_ skrev:
ok men hur gör jag det. behöver inte vara så exakt kan iaf inte bes med grejerna på utan är mest för bränsle förbrukningen.

Om du inte vill ha spikningar så är det ganska exakt. Kör in till en verkstad och be dom justera co halten. det kostar inte så mycket.

97 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
förgasaren är av membran typ men av vad jag har sett så är munstyckea fasta går inte att skruv på och ingen m8 i botten heller.

Sök