4326
Sök

Tips om toning!..

539 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
tjaa..

jag skulle vilja ha lite tips om hur jag lättast får en bra toning utan luft bubblor..

454 Inlägg
18 mars 2006
lämna in den på proffs toning! wink

"A Johlsson"
302 Inlägg
18 mars 2006
Eller om du är händig och du inte har allt för välvda rutor, så lägg den själv och köp en lite dyrare film, för tro mig, det är stor skillnad på film och film. Se till att rutor är riktigt rena och helst utan skador på den sida där filmen ska ligga, använd en mjuk gummiskrapa att dra ut filmen med så att det inte finns något vatten elr liknande kvar på dess limida, då brukar det lösa sig ganska bra förutsett att filmen har en viss "sugningsförmåga" och verkligen fäster mot rutan.
Senast redigerat av dasonyistozon (18 mars 2006)

608 Inlägg
18 mars 2006
använd mycke vatten med lite diskmedel i när du sätter dit filmen.spruta vattnet både på rutan och filmen.sen använder du plastlisten som e med i förpackningen som filmen va i och drar sakta över filmen med den så att vattnet under filmen försvinner sprut oxå då på vatten så att du inte rispar filmen.om du tonar en bakruta som oftast inte e så rak så lönar det sig att dela filmen i flera delar annars vill filmen skrynkla sig och då blir det en luftlinje där som filmen ha skrynkla sig.bästa resultat blir det förstås om man för det till en firma som tonar rutor men det blir ju oxå en hel del dyrare!men om man tar det lungt och inte stressar så brukar man nog få ett någolunda bra resultat.ta en kompis med som hjälp när du tonar så går det lättare smile

old volkswagens never die,they just get lower:D

4 554 Inlägg
18 mars 2006
ta ur rutan om de går... de undrelättar obeskrivlig mycke

346 Inlägg
18 mars 2006
ja jag säger samma som "loudness" mycket lättare om du tar ur rutorna..och sen att man rengör rutorna väldigt noga och sen en flaska vatten med några droppar diskmedel och en mjuk gummi spakel skrapa typ sen är det bara ta sig den tiden det tar och göra det noga så kan det bli ett utmärkt resultat utan massa pengar..funkade utmärkt på min Clio när jag och en kompis gjorde det iaf..bakrutan kan vara lite dumt att ta bort kanske

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

273 Inlägg
18 mars 2006
* Börja med att rengöra rutorna noga

* Spraya först vatten på rutans utsida, lägg på filmen på utsidan med skydds-plasten mot dig 
   och släta ut den.

* skär till filmen efter rutans utsida ( med en lampa inne i bilen är det lätt att se kanterna)

* dra bort skydds-plasten och spraya diskmedel-vatten både på filmen och på rutan (insidan)

* lägg på filmen på rutan och dra med gummiskrapan från mitten och ut för att få bort alla bubblor

* om rutan är välvd kan man värma försiktigt på rutans utsida med en varmluftspistol, samtidigt
   som man drar med gummiskrapan

På bakrutan är det lättast att dela filmen på 2 eller 3 ställen beroende på hur välvd rutan är.
(skär filmen längs med defroster-slingorna så syns inte skarvarna)

Är man noggrann så kan resultatet bli nästan lika bra som en "proffstoning" och betydligt billigare.
Senast redigerat av Peacerich (18 mars 2006)

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

608 Inlägg
18 mars 2006
Peacerich skrev:
* Börja med att rengöra rutorna noga

* Spraya först vatten på rutans utsida, lägg på filmen på utsidan med skydds-plasten mot dig 
   och släta ut den.

* skär till filmen efter rutans utsida ( med en lampa inne i bilen är det lätt att se kanterna)

* dra bort skydds-plasten och spraya diskmedel-vatten både på filmen och på rutan (insidan)

* lägg på filmen på rutan och dra med gummiskrapan från mitten och ut för att få bort alla bubblor

* om rutan är välvd kan man värma försiktigt på rutans utsida med en varmluftspistol, samtidigt
   som man drar med gummiskrapan

På bakrutan är det lättast att dela filmen på 2 eller 3 ställen beroende på hur välvd rutan är.
(skär filmen längs med defroster-slingorna så syns inte skarvarna)

Är man noggrann så kan resultatet bli nästan lika bra som en "proffstoning" och betydligt billigare.

här kom bästa förklarningen tror jag. gör som peacerich här skrev så blir det nog bra! wink

old volkswagens never die,they just get lower:D

Sök