Har en opel corsa från 85. Det är en GT så den är utrustad med ett kjolpaket i svart plast som tyvärr har sett för mycket sol Tänkte fräscha upp den lite, så jag undrar vad man ska måla den med? Är det lacka som gäller eller? Har ju en flaska plastsvärta hemma (för att fräscha upp lister o sådant) men det lär ju gå åt några flaskor så va använder man för lack???
inte min bil men såhär ser kjolpaketet ut, grillen är lika sliten som resten:
Lackade om listerna som går mitt på dörrarna på min gamla golf förut, använde vanlig mattsvart sprayfärg, blev riktigt bra faktiskt. Se till att dom är riktigt ren bara annars släpper nog färgen fortare än den torkar
beroende på material men prova på en liten bit att värma med värmepistol, men värm inte för mycket utan bara tills du ser att utan blir svart... polera sedan med en trasa och det blir bra. Om det inte blir bra så är det bara att lacka...
fan ta dej silver, det funkar ju! iaf på stötfångarna, kjolarna är av en annan plasttyp så där måste jag lacka, jag befarar att jag måste lacka alltihop ändå eftersom jag vill ha samma färg på hela paketet.