3516
Sök

Hjälp med ljudbygge i e36.

956 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#1
Hej, min bror har nyligen köpt sig en bmw e36 som han nu vill bygga stereo i. Vad jag förstått så är det en Bandpasslåda han behöver då han inte har skidlucka. Budgeten är ca 5000-6000 tusen för bas och steg. Kan ni rekomdera något bra paket som kan funka? Det han vill ha utt är något med bra tryck, men som ändå inte låter skit.

Sen undrar jag varför det stogpå en bas, att i bandpass skulle man endast andvända en talspole?
Senast redigerat av luunggan (16 april 2008)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

4 Inlägg
15 april 2008
#2
Svår bil att bygga bra ljud i, visserligen har jag sämsta basarna men dom går ju med att dunka med


vinnarskalle!
907 Inlägg
15 april 2008
#3
Svårt att få in basen i kupén på e36.. göra hål i hatthyllan kan va smart.


956 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#4
Jo, men hela iden med bandpass är ju att då kunna dra upp portarna i originalhålen i hatthyllan och därmed få in basen.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

21 761 Inlägg
15 april 2008
#5
Ett förslag är att höra med NMI här på forumet angående Orions HP-serie, HP12 har använts i bandpass med bra resultat.

2 Inlägg
15 april 2008
#6
de skulle låta bra men kolla med mds eller brl dom har shyssta grejer

*f3rro*

vinnarskalle!
907 Inlägg
15 april 2008
#7
En kille på jobbet sa att bandpass fungerade halv-bra i hans M3 e36.. men jag vet inte..


956 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#8
upp.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Volvo PV
222 Inlägg
29 maj 2008
#9
Tjena, jag lånar tråden lite om det är okey.     Jag har byggt lådor till mina 6x9:or som skall sitta på hatthyllan i min E36 coupé. Frågan är hur jag ska fästa lådorna? Jag vill inte skruva i hatthyllan och limma går inte :S Hur ska jag göra så att man kan ta loss dom hyffsat lätt utan att det bli hål eller märken kvar?

Tack på förhand smile
Senast redigerat av jonte_is (29 maj 2008)


1 727 Inlägg
29 maj 2008
#10
Surfa in på gul M3 på .com länken nedan.
Där kan man hitta bild/er på sluten, bakåtriktad sub.
Basen kopplade tag i kupen på ett trevligt sätt ihop med DLS 3v i fram.
Och har du nära 6ooo:- att leka med finns det ju ännu bättre möjligheter.

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

135 Inlägg
29 maj 2008
#11
beror väll på va för e36 han har? min e36a var väldigt enkelt o få in ljudet i coupen,, men antar att icke coupe bilar e svårare..

Om man kan gasa fullt, så har man trimmat för lite.

956 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
#12
Hans försäkringsbolag hat iallafall beställt lite nya saker nu, dock fick han inte vad han ville för att dom hade speciella butiker dom handlade ifrån. Men det som blev var en 12" bas och 6.5" framsystem ifrån jl, och slutsteg ifrån dls. Så han kommer rikta basen emot baksätet där man tagit bort en plåt så basen spelar in i baksätet och den tätar vi runt, så att det inte smyger in i bagage utrymmet. Sen blir det väll att bygga om kickpanelerna för att rymma 6.5'orna. Finns det någon som byggt om kickpanelerna och har bilder på det?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas


Sök