2560
Sök

Blev av med körkortet inatt

underordnad allfixare
696 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Körde 103 på 70 väg dom tog det på plats dock skrev jag inte under några papper på platsen då jag tänkte skriva ett eget brev eftersom jag kör taxi så är ju körkortet en liten fördel.. Undrar om nån har nå bra förslag på vad man kan skriva?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 september 2008
Förklara att du tycker det är konstigt att de tog kortet på plats, du var uppmärksam och stannade på polismans signal och ändå drar de in kortet. Hade du vetat detta i förväg du hade du inte stannat och därmed behållt kortet.   Du vart med andra ord hårdare straffad för att du lydde polismans tecken, än om du fortsatt resan utan att stanna.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Better than God \o/
1 883 Inlägg
21 september 2008
"Jag lovar att aldrig köra så fort igen, snälla farbror Polisen kan jag få tillbaka mitt körkort inom två månader."

Ärligt talat, om du är så beroende av kortet varför inte tänka sig för? (Saknar all typ av medlidande...) Hoppas det var värt det och att du slipper känna dig som en förlorare...  tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 833 Inlägg
21 september 2008
Be chefen hjälpa dig skriva. Han kan ju intyga att du verkligen behöver kortet också. SÅ gjorde min chef.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
21 september 2008
torpis skrev:
Förklara att du tycker det är konstigt att de tog kortet på plats, du var uppmärksam och stannade på polismans signal och ändå drar de in kortet.

det där förstod inte jag? han körde 33km/h för fort vilket innebär att dom får ta kortet på plats så det borde väll inte ge honom någon större chans? med tur kan hans chef intyga att han behöver kortet i jobbet men mest troliga lär vara 1 månads spärrtid..

1 833 Inlägg
21 september 2008
MeloveGolf skrev:
torpis skrev:
Förklara att du tycker det är konstigt att de tog kortet på plats, du var uppmärksam och stannade på polismans signal och ändå drar de in kortet.

det där förstod inte jag? han körde 33km/h för fort vilket innebär att dom får ta kortet på plats så det borde väll inte ge honom någon större chans? med tur kan hans chef intyga att han behöver kortet i jobbet men mest troliga lär vara 1 månads spärrtid..

Japp, spärrtid kommer man nog inte undan. Jag fick 1månad istället för 3.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Glidarn
408 Inlägg
21 september 2008
MrTurbo skrev:
"Jag lovar att aldrig köra så fort igen, snälla farbror Polisen kan jag få tillbaka mitt körkort inom två månader."

Ärligt talat, om du är så beroende av kortet varför inte tänka sig för? (Saknar all typ av medlidande...) Hoppas det var värt det och att du slipper känna dig som en förlorare...  tongue

winkwink

(obrut)

712 Inlägg
21 september 2008
håll hastigheten bara eller försök köra under 30km/h för mkt... smile

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

393 Inlägg
21 september 2008
Lars lång va har du nu stält till mä ajaj inte bra sad

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

1 024 Inlägg
21 september 2008
fan va tråkigt ; (

underordnad allfixare
696 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
jo chefen ska hjälpa mig att skriva tänkte bara om man kunde skriva dit nåntning mera över det.. Och nej jag söker inge medlidande jag klagar inte över det straff jag får men det gör ju inget om det blir lite kortare

underordnad allfixare
696 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Dymek skrev:
Lars lång va har du nu stält till mä ajaj inte bra sad

ja det blir 1månads taskigt betald semester smile
Senast redigerat av LasseMan (21 september 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 september 2008
MeloveGolf skrev:
torpis skrev:

Poängen är att det är väl inte så konstigt att de tar kortet om man kör för fort. man vet om det före, men vet även vad man jobbar med och får väl stå sitt kast?

det är aldrig kul att bli av med kortet, men jag förstår inte varför man måste starta en ny tråd om det varje gång.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
21 september 2008

Jäävligt moget...

Sump Runk Rätt O Slätt!

741 Inlägg
21 september 2008
Vart tog dom dig? stog dom mitt i natten med lasern på en 70 sträcka? yikes isåfall så hade jag ingen aning om att dom gjorde så hmm

Miklen
21 september 2008
Man ska leta efter denna varelse me laserpistol å heta reflexkläder på ställen man minst anar att dom kan stå.. brukar stämma rätt ofta smile

112 Inlägg
21 september 2008
Miklen skrev:
Man ska leta efter denna varelse me laserpistol å heta reflexkläder på ställen man minst anar att dom kan stå.. brukar stämma rätt ofta smile

Har era poliser reflexer på sig när de skyter med lasern, här i finland e de mörkblå klädda utan nått tecken av reflex o gömmer sig båkom nån pelare eller reklamskylt hmm
Senast redigerat av T12 (21 september 2008)

underordnad allfixare
696 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Joo skrev:
Vart tog dom dig? stog dom mitt i natten med lasern på en 70 sträcka? yikes isåfall så hade jag ingen aning om att dom gjorde så hmm

stämmer bra det före och efter denna 70 sträcka är det 90 jag "råkade" glömma bromsa ner lite på 70 sträckan

644 Inlägg
21 september 2008
torpis skrev:
Förklara att du tycker det är konstigt att de tog kortet på plats, du var uppmärksam och stannade på polismans signal och ändå drar de in kortet. Hade du vetat detta i förväg du hade du inte stannat och därmed behållt kortet.   Du vart med andra ord hårdare straffad för att du lydde polismans tecken, än om du fortsatt resan utan att stanna.

Så smitning räknas som förmildrande omständighet nuförtiden..? hmm

Sök