3144
Sök

Högnivå till lågnivå i Saab 9-5 -98.

27 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#1
Hejsan! Nu är det så att jag har hört talas om att det går att köpa en adapter där man kan koppla om högnivån till lågnivå så att man kan ansluta ett slutsteg och använda baslåda med original sterion? Vart sitter stället där jag nu kan koppla om den? Och vad för sorts adapter behöver jag? Och vart finns den att köpa? Tacksam för svar. Mvh/ André


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 september 2008
#2
Ska finnas en sån på Saab, du kopplar in den i ISOn bak stereon.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

9 Inlägg
23 september 2008
#3
akta dig bara för att bränna signaljord när du kopplar in allt. koppla bort batteriet innan du börjar dra kablarna och sätt inte tillbaka den förrän allt är klart. Lyckades bränna signaljord i min stereo och originalstereos är för jävla dyra

27 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#4
Men vad bra. Så man köper bara den där adaptern, kopplar ur batteriet, och kopplar in den bak på original sterion? smile Ingen som vet var jag får tag på adaptern någonstans?


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 september 2008
#5
Barabas skrev:
Men vad bra. Så man köper bara den där adaptern, kopplar ur batteriet, och kopplar in den bak på original sterion? smile Ingen som vet var jag får tag på adaptern någonstans?
Du missade när jag skrev att den finns på Saab va ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

X-L-R-8
23 september 2008
#6
åk till närmaste mds butik.. dom har sånna daptrar..

27 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#7
TBOC_Razor skrev:
Ska finnas en sån på Saab, du kopplar in den i ISOn bak stereon.
Så att jag behöver inte köpa "adaptern"? Utan det finns en "lågnivå" eller?


27 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#8
tobbe_89 skrev:
akta dig bara för att bränna signaljord när du kopplar in allt. koppla bort batteriet innan du börjar dra kablarna och sätt inte tillbaka den förrän allt är klart. Lyckades bränna signaljord i min stereo och originalstereos är för jävla dyra
Jäklar du. Joo det kan jag tro hmm


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 september 2008
#9
Barabas skrev:
TBOC_Razor skrev:
Ska finnas en sån på Saab, du kopplar in den i ISOn bak stereon.
Så att jag behöver inte köpa "adaptern"? Utan det finns en "lågnivå" eller?
Alltså Saab har själva en adapter med lågnivå som du kan använda istället för ett eftermarknadsbygge med halvtaskig kvalitet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

27 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#10
Jahaa. Jag ska ta och kolla någon dag framöver. Hoppas att det är så iaf. Många säger att det blir dålig kvalitet med original sterion?


27 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
#11
TBOC_Razor skrev:
Barabas skrev:
TBOC_Razor skrev:
Ska finnas en sån på Saab, du kopplar in den i ISOn bak stereon.
Så att jag behöver inte köpa "adaptern"? Utan det finns en "lågnivå" eller?
Alltså Saab har själva en adapter med lågnivå som du kan använda istället för ett eftermarknadsbygge med halvtaskig kvalitet.
Tyvärr så fanns det inte så att man kunde koppla in lågnivå bakom sterion. Blir väl att inskaffa en sån där adapter ändå.


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 oktober 2008
#12
Barabas skrev:
TBOC_Razor skrev:
Barabas skrev:

Så att jag behöver inte köpa "adaptern"? Utan det finns en "lågnivå" eller?
Alltså Saab har själva en adapter med lågnivå som du kan använda istället för ett eftermarknadsbygge med halvtaskig kvalitet.
Tyvärr så fanns det inte så att man kunde koppla in lågnivå bakom sterion. Blir väl att inskaffa en sån där adapter ändå.
Nej något färdigt uttag finns det inte på dom, men det som TBOC_Razor menade var att det finns en adapter som du kopplar in bak i stereon för att få ut en lågnivå, istället för att köra med en hög-lågnivåomvandlare. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

27 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#13
Jahaa. Det förklarade saken mycket bättre! Nu har jag iaf köpt en ny cp med 7" skärm. Plus ett hyfsat ljudpaket. Så nu fungerar det utan den där adaptern tongue Tack för hjälpen!



Sök