EGENTLIGEN så tycker jag MINST 6 cylindrar och MINST 12 liter.
Helst ska de va i Tatra-stil... 12 cylindrar, 25 liter DIESEL så klart
Men snackar vi bensin så finns två alt. 2,0 liters fyra, eller 4 liters sexa... Men ju större desto bättre
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Ligger "Vår" Ultimata motor på: 2,8 liter OCH 4 Cylindrar
Underligt som det kan bli..!
Vi får se om 20 nya inlägg vad "Vår" motor hamnar på
Mvh.Micke
Ville bara hoppa in och skriva att 2,8 liter 4:a inte är så konstigt storleksmässigt. Inte ens i någorlunda modern tid. Se Porsche 944S2 som 1989 hade en 4:a på 3 liter.
Men ska jag också bidra med något så får det bli en 4,2l V8
Givetvis en turbofyra på 2,3l går snålt och samtidigt med en massiv effekttatack. Annars så är ju en RAK-sexa riktigt svårslagen gällande gångkultur, V6:or kan sänka sig i närmsta sjön jämfört med en raksexa på volymer mellan 2,5-4l.