Tjena allihopa!
Behöver lite hjälp! För 2 månader sen köpte jag en Aktivbaslåda till min Citroen C2. Kopplade in den med Lågnivå med RCA-kablar i början. Sedan kopplade jag remoten med en Pionner stereo jag köpte samtidigt. När allt var klart funkade allt perfekt förutom att baslådan vägrade stänga av sig. Kollade upp volt m.m. på alla kablar och de visade sig att remoten inte fick någon ström alls igenom sig. Kom aldrig på någon lösning till detta så ändrade på alltihopa och kopplade den aktivabaslådan som Högnivå (kopplade på sladdar via högtalarna). Lyckligtvis stängde den aktiva basen av sig när jag stängde av bilen. Men ljudet sjönk asevärt ner i kvalitet + att baslådan aldrig kommer igång helt å hållet utan den ger effekt beroende på hur mycket jag gasar och hur hög volym jag har på stereon. Idag inhandlade jag en ny aktivstereo kopplade på den också och tänkte att de skulle iallafall ge lite mer tryck men det känns som om kraften bara har fördelat sig på båda lådorna istället trycket känns desamma som tidigare.
Kan någon hjälpa mig med detta problem? Är dags att byta batterier kanske, för svaga? Batterit lyser när jag startar bilen men slocknar strax där efter vet ej om det är så de skall vara?
P.s. De aktivabaslådorna är de som är som på biltema men GAS då d.s.
Tack på förhand!!!