discokapten skrev:
FireTraXX skrev:
discokapten skrev:
Är du i uniform så kan du väl få ta mig om du vill, våld mot tjänsteman är inte vidare festligt, men jag kan säga att du skulle få kämpa livet ur dig om du kom som privatperson.
Sen vet jag som faktum att polisen i dalarna inte skulle göra ett skit, så länge dom inte ser det så bryr dom sig inte. Sen att du skulle blockera utfarten? Om det då är en kille som inte har gjort något så begår du ett trafikbrott, oavsätt om du är i tjänst eller inte.
Synd att du inte klarade polishögskolans antagning. Träna mer, eller var du bara för dum?
En väktare är en civil person, enda skillnaden är att man får för våld mot tjänsteman om man nitar honom.
Den som håller kvar mig för ett brott som INTE ger fängelsestraff kan vänta sig en anmälan om olaga frihetsberövande.
Inte för att jag någonsin lyssnat på en väktare, men den dagen den sorgen.
En väktare försökte hålla kvar mig för snatteri, men eftersom jag inte hade gjort något så slog jag mig fri, buntade ihop honom och väntade på polisen. Dom är oftaste fjollor som tror att dom får göra vad dom vill bara för att dom har en ful uniform på sig.
Mmm, en kompis var på systemet med sin kusin (Som han lät vänta utanför för att han är för ung.) och när de gick därifrån så kom en väktare och tog tag i honom och bad honom stanna.
Det räckte med "Släpp mig" för att han skulle få fortsätta promenera.
EDIT:
Väktaren trodde alltså att han köpt ut, men det var fredag och han skulle hem till mig...
Jag är 22 och han är 24 = Inte köpa ut till mig.
Senast redigerat av FireTraXX (23 oktober 2008)
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.