3286
Sök

Saab 9-3 SS Aero - 110525 - Maptunad

231 Inlägg
8 mars 2009
ska polera upp mina dassiga strålkastare ja me..hur gör du? behöver råd:P

744 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Dewen skrev:
ska polera upp mina dassiga strålkastare ja me..hur gör du? behöver råd:P

Hej!
Jag tänkte våtslipa sen köra med lite rubbing, har läst det på ett annat forum, vi får se hur resultatet blir big_smile

744 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
090311
Kommer en miniupdate nu.

Har beställt en IC och börjat svarva lite detaljer idag, glömde tyvärr kameran så det blir inga bilder.

4 663 Inlägg
11 mars 2009
nice med ic på hem gång.

744 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice med ic på hem gång.

Nu är den hemma smile

090312
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/591983_721p7w.jpg
Intercoolern är hemma.
Jag kommer att ta lite mått på fästen som ska tillverkas och aluminium rör och silikonslangar under helgen.
Så i mitten på nästa vecka hoppas jag att IC´n är monterad.

34 Inlägg
12 mars 2009
Blir ju riktigt fint detta big_smile

3 Inlägg
16 mars 2009
Har kollat och läst lite ang ditt projekt, de kommer bli skit snyggt!
Ska precis börja med min 9-3a, tänkte höra med dig vart ifrån man kan beställa den bakre stötfångaren?
Turbo-X diffusern är de namnet på den eller va menas med "diffusern"

231 Inlägg
17 mars 2009
Upp me lite nya bilder nu Jimmie:P

Bil rekondare
173 Inlägg
17 mars 2009
Det här projektet kommer bli dö nice wink har själv haft en saab 9-3 aero ss - 03a saknar den faktiskt.

Lycka till med projektet !

Mvh Alexander

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 mars 2009
Stefx skrev:
Ska precis börja med min 9-3a, tänkte höra med dig vart ifrån man kan beställa den bakre stötfångaren?

Diffusern är den delen som sitter i mitten längst ner på bakre kofångaren, Hirsch då alltså. Vet inte om man kan kalla originaldelen för diffusor.

Btw, gillar din nya IC! Den tillsammans med fronten kan inte bli annat är klockrent! smile Hade själv kört på dom grejerna i sommar, samt -08 bak med Hirsch diffusorn, om det hade funnits pengar till det.
Senast redigerat av ChriZtoffer (17 mars 2009)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

744 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Var ett tag sen jag kikade in här, har blivit endel svarvande på jobet den här veckan.
Lika bra att svara alla som kommenterat tongue
fr3dde skrev:
Blir ju riktigt fint detta big_smile

Tack så mycket!! Mycket roligare att bygga och uppdatera tråden när man får så många kommentarer smile

Stefx skrev:

Tack tack! Jag köpte min bakre stötfångare från Ådalens bildemontering, ett hett tips är att gå in på bildelsbasen.se och söka efter en stötfångarbeklädnad till en -08a eller -09a.

Diffuser är som ChriZtoffer beskriver det, den svarta delen som sitter längst ner på stötfångaren.

Dewen skrev:

Det kommer, det kommer tongue Har svarvat lite under den här veckan och glömt kameran hemma tyvärr, men den ska med imorgon så det kommer en uppdatering med bilder i morgon kväll.

Mx_larsson skrev:
Det här projektet kommer bli dö nice wink har själv haft en saab 9-3 aero ss - 03a saknar den faktiskt.

Lycka till med projektet !

Mvh Alexander

Tack Alexander! Riktigt trevliga bilar faktist smile

ChriZtoffer skrev:
Diffusern är den delen som sitter i mitten längst ner på bakre kofångaren, Hirsch då alltså. Vet inte om man kan kalla originaldelen för diffusor.

Btw, gillar din nya IC! Den tillsammans med fronten kan inte bli annat är klockrent! smile Hade själv kört på dom grejerna i sommar, samt -08 bak med Hirsch diffusorn, om det hade funnits pengar till det.

Tack! Har beställt lite silikonslangar och alurör till IC bygget nu, skickas idag så jag borde ha dem i morgon eller på torsdag.
Kommer att montera den till helgen och då kommer bilder på resultatet.

457 Inlägg
18 mars 2009
Jimmu skrev:
Dewen skrev:

Det kommer, det kommer tongue Har svarvat lite under den här veckan och glömt kameran hemma tyvärr, men den ska med imorgon så det kommer en uppdatering med bilder i morgon kväll.

Är det inte "I morgon kväll" nu? roll wink

744 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Aern: Jo visst är det så, och här kommer uppdateringen:

090318
Idag har jag våtslipat och polerat.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/597607_69f4og.jpg
Vad tycker ni om resultatet? blev det blankt nog? tongue
Bakom ser ni den blivande oljestickan, är 80% färdig, ska fixa lite i morn med den.

Förutom slipande och polerande har jag även pratat med lackeraren.
Bilen kommer att lackas andra veckan i april. Med lite tur kanske han tar emot den redan första veckan.

Idag kom ett paket med lite silikonslangar och aluminiumrör, ska hämta det imorgon.

457 Inlägg
18 mars 2009
Haha, skapligt polerat, många timmar antar jag! big_smile

744 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Aern skrev:
Haha, skapligt polerat, många timmar antar jag! big_smile

Blev väldigt mörka bilder ser jag nu. Ja, det ligger några timmar med svarvande, våtslipande och polering bakom detta, men det är det värt tongue

744 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
090319
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/598608_7niujb.jpg
Hämtade ut ett paket med lite silikonslangar och aluminiumrör idag, nu är lördagen räddad wink

Skar till fästen till IC´n idag, och skulle fixa oljestickan åxå, men det blev inte som jag tänkt mig sad

457 Inlägg
19 mars 2009
Oh, snyggt! Blir kanoners det där! smile

Filkörning?
852 Inlägg
19 mars 2009
Våga vägra blå silikonslangar!!  GÖTT big_smile blir nog skitsnyggt

ClubJDM.se
1 608 Inlägg

Sök