2593
Sök

Saab 9-3 SS Aero - 110525 - Maptunad

1 531 Inlägg
18 februari 2009
Mekonomen? Biltema? Eller dom kanske inte har?

835 Inlägg
18 februari 2009
Sjukt snyggt me dimljusen! Verkligen häftigt!

744 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Derbi skrev:
Mekonomen? Biltema? Eller dom kanske inte har?

Har faktiskt inte kollat med dom, ska ta och göra det. Blir tyvärr tokdyrt att köpa dom från någon biltillbehörsfirma sad

Epitaph skrev:
Sjukt snyggt me dimljusen! Verkligen häftigt!

Tack tack! Kul att få lite uppmärksamhet på dem smile

1 531 Inlägg
18 februari 2009
Kolla där har för mig att dom har faktiskt. Anars har ni väl någon järnhandel i hagfors?

142 Inlägg
18 februari 2009
detta projekt ska foljas:P sitter just nu vid en vattenskarare jag me:P en Bystronic kor du for marke? vad blir det for lack? farg?

744 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Derbi skrev:
Kolla där har för mig att dom har faktiskt. Anars har ni väl någon järnhandel i hagfors?

Ska kolla upp det, ska hjälpa en kompis att plasta fronten på hans S60 så han skulee hjälpa mig med att fixa fram ett rör och bocka det, tur att man har vänner smile

88Danne skrev:
detta projekt ska foljas:P sitter just nu vid en vattenskarare jag me:P en Bystronic kor du for marke? vad blir det for lack? farg?

Tack tack! Vart är du då? tongue På vattenskärmaskinerna kör vi med Kimtech och på laserskärmaskinen kör vi med en Prima.
Skulle ha träffat lackeraren ikväll men det blev övertid för honom så jag ska kika in i morgon istället.
Den kommer att bli samma laserröda färg med ett motiv lackerat smile Får se om jag ska avslöja något efter att jag fått skissen eller om jag ska behålla det hemligt wink

142 Inlägg
18 februari 2009
sitter i söderfors 3mil soder om gävle pa en frima som heter sörehalls.

744 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
090220
Idag har jag pratat med lackeraren och han har kollat på bilen, fick en skiss av honom på hur motivet kommer att bli, är kanon nöjd big_smile

Ska bara plocka bort sidkjolarna innan lack nu, sen ska jag höra av mig till lackeraren om ca. 2 veckor.

680 Inlägg
20 februari 2009
Jimmu skrev:
Derbi skrev:

Ska kolla upp det, ska hjälpa en kompis att plasta fronten på hans S60 så han skulee hjälpa mig med att fixa fram ett rör och bocka det, tur att man har vänner smile

88Danne skrev:

Tack tack! Vart är du då? tongue På vattenskärmaskinerna kör vi med Kimtech och på laserskärmaskinen kör vi med en Prima.
Skulle ha träffat lackeraren ikväll men det blev övertid för honom så jag ska kika in i morgon istället.
Den kommer att bli samma laserröda färg med ett motiv lackerat smile Får se om jag ska avslöja något efter att jag fått skissen eller om jag ska behålla det hemligt wink

jag jobbar oxå med vattenskärning ,,vi kör från waterjet=)

1 531 Inlägg
20 februari 2009
Fått tag på några alu rör? smile Är grymt nyfiken på lacken big_smile

744 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Derbi skrev:
Fått tag på några alu rör? smile Är grymt nyfiken på lacken big_smile

Har en kompis som fått tag på rör, tror det var rostfritt, felande dock 2mm utvändigt mått men det är inga större problem, Han ska få hjälpa mig att bocka till det så ska jag hjälpa honom att plasta fronten på hans bil någon kväll under veckan.
När jag fått röret tillbockat så kommer jag börja fixa med lite detaljer under huven.

Funderar på om jag ska hålla motivet hemligt eller om jag ska scanna in skissen och posta här i tråden. Kommer nog bli roligare att ställa ut den första gången om det är lite mer "hemlig stämplat" smile

744 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
090221
Idag har sidokjolarna åkt av bilen, det är det sista jag kan göra utvändigt på bilen innan lack.
Nu under veckan kommer jag börja med lite egentillverkade detaljer i motorrummet smile

1 531 Inlägg
22 februari 2009
Spännande smile Tror du gör rätt i att inte visa lacken här förens den är klar smile

744 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Derbi skrev:
Spännande smile Tror du gör rätt i att inte visa lacken här förens den är klar smile

Hoppas jag gör rätt big_smile
För övrigt så har jag fått tag på ett rör i rostfritt nu, så i slutet på nästa vecka kommer jag börja med lite förfining av motorrummet.

744 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Derbi skrev:
Det låter inte fy skam du wink

Om allt går som det är tänkt så kommer det att komma en updatering med lite bilder och så på fredag eftermiddag

457 Inlägg
1 mars 2009
Nej, skärpning Jimmu! Tror att det är fler än jag som är sugen på en uppdatering nu! big_smile

744 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Aern skrev:
Nej, skärpning Jimmu! Tror att det är fler än jag som är sugen på en uppdatering nu! big_smile

hehe, har inte hunnit med så mycket på min egen, har hjälpt en kompis att plasta fronten på hans S60.
Men här kommer en liten uppdatering, dock inga bilder, för det är väl ingen som vill se bilder? wink

Har iaf gjort om hållarna till dimljusen nu under helgen samt spacklat färdigt dom idag.
Ska upp till jobbet ikväll och hämta den och imorgon ska jag provmontera den och måtta upp för en FMIC, så jag kommer beställa en IC i början av veckan och hoppas på att jag får den i slutet på veckan.

Har börjat med att plocka isär mitt armstödet i baksätet, ska försöka komma till skott med det under veckan åxå.
Har även fått fram lite material till lite detaljer i motorrummet som jag tänkte jag skulle pissla med när bilen är på lack.

På fredag ska jag ringa till lackeraren.

744 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
090307
Nu har det äntligen börjat hända grejer igen big_smile

Vi börjar med att jag har tagit hem fronten och provat den lite.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/587401_h5mtch.jpg
Skulle bli grymt med en FMIC va?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/587403_91lvzi.jpg
Kör väl igång med IC-projektet med engång då..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/587406_0a5rtp.jpg
Nu var den borta.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/587410_3o5a8m.jpg
Dessa ska poleras upp och förses med diodlister när bilen är på lack.

Sök