3933
Sök

Loaded Bmw M3 Csl 2003...Nu 2014 set-up!!!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 mars 2010
#441
gladiatorn skrev:
Jokke_ skrev:
Grymt snyggt med matt. Men nu måste du ju ändra rubriken. Kan ju inte heta Green Mean Machine längre roll
Måste kolla hur man byter rubrik bara hmm
Redigerar 1a inlägget i tråden. smile



Edit: Och att säga att bilen är otroligt tokläcker är ju egentligen en överflödig kommentar, det vet alla redan. wink
Senast redigerat av sirmiro (21 mars 2010)


dARKiE
5 031 Inlägg
21 mars 2010
#442
gladiatorn skrev:
Jokke_ skrev:
Grymt snyggt med matt. Men nu måste du ju ändra rubriken. Kan ju inte heta Green Mean Machine längre roll
Måste kolla hur man byter rubrik bara hmm
Redigera ditt första inlägg bara smile

Ser helgrymt ut ialf! big_smile

*edit, hann inte först som vanligt* wink
Senast redigerat av Darkie (21 mars 2010)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Honda Performance Club
236 Inlägg
21 mars 2010
#443
blev ju skitbra resultat, nu är den brutalare än nånsin big_smile

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

Pro detailer
417 Inlägg
21 mars 2010
#444
eastmotorsport skrev:
Har frågat förr men fick inget svar ; Är det folie som man använder för att frosta glas med som ni använder på bilen. Ser väldigt lika ut och jag har testat det på små ytor på min 330 , därför är jag nyfiken. Tacksam för svar. :-)   Syns på Elmia....
Jag svarar åt honom. Jag tror inte att det är sådan frostad folie, den är rätt tjock och går inte att värma och sträcka som en färgad folie. Med tanke på alla läckra kurvor på Loaded tror jag dom använt en folie som i branschen kallas taxi folie som tillåter att sträckas upp till 20x sin egen längd utan att den tunnas ut och släpper igenom färg eller ljus.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

-sommar ska de va....
4 526 Inlägg
21 mars 2010
#445
Fartsyndare skrev:
eastmotorsport skrev:
Har frågat förr men fick inget svar ; Är det folie som man använder för att frosta glas med som ni använder på bilen. Ser väldigt lika ut och jag har testat det på små ytor på min 330 , därför är jag nyfiken. Tacksam för svar. :-)   Syns på Elmia....
Jag svarar åt honom. Jag tror inte att det är sådan frostad folie, den är rätt tjock och går inte att värma och sträcka som en färgad folie. Med tanke på alla läckra kurvor på Loaded tror jag dom använt en folie som i branschen kallas taxi folie som tillåter att sträckas upp till 20x sin egen längd utan att den tunnas ut och släpper igenom färg eller ljus.
Ok , tack det var bussigt , då vet jag :-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

MrLoaded
603 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
#446
Här kommer lite kul statistik som man kan syssla med när det är svårt att somna på natten lol

Jag tog och gick igenom alla bilarna på 250 Topplistan för att se vilka bilar som har över 1500 röster. Här är listan och Loaded placerar sig bra...tack Garaget big_smile Kampen fortsätter tongue

1. Volvo 740 Turbo / wempa /              1995 röster / 1711, 5:or
2. BMW M3 E46 CSL / gladiatorn /        1988 röster / 1846, 5:or
3. Saab 9-5 2,3 Turbo ARC / P-O /        1956 röster / 1645, 5:or
4. Volvo V70R AWD / Laserblue /          1762 röster / 1494, 5:or
5. Audi A5 S-line / ingelabengtson /     1726 röster / 1528, 5:or
6. Ford Mustang / akesson2 /              1695 röster / 1583, 5:or
7. Audi A4 Avant / Watcher /                1579 röster / 1405, 5:or
8. De Tomaso Pantera / Hemipanter /  1567 röster / 1456, 5:or
9. Volvo 850 Turbo / LeifH /                  1556 röster / 1441, 5:or
10. Audi UrQuattro / karillo /                 1539 röster / 1380, 5:or
11. Volkwagen Golf mk5 GTI / TripleC / 1535 röster / 1336, 5:or
12. Audi S2 TQ / xstudio-creations /     1528 röster / 1306, 5:or
Senast redigerat av gladiatorn (22 mars 2010)

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

MrLoaded
603 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#447
Här kommer listan med bilar som är med oss på Nordslingan den 12 april då vi medverkar på en trackday. Vi hoppas även få lite mer körning innan på söndagen den 11 april då det är öppet för allmänheten big_smile

Rätt många nya Nissan GT-R som är med. Mkt spännande tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/83948/884819_z1lwci.jpg

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
25 mars 2010
#448
Vilken lista. big_smile

Men det vore ju synd för alla andra om lilla Loaded skulle vara snabbast, så lycka till. big_smile
Vågar man hoppas på en tid på 7.15? smile Håller tummarna även om asfalten lär vara kall. smile


426 Inlägg
25 mars 2010
#449
Då får du allt hoppa ur kostymen när du ska dit!!!! Moahahahahahahahah......
/Daniel


MrLoaded
603 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#450
dancar skrev:
Då får du allt hoppa ur kostymen när du ska dit!!!! Moahahahahahahahah......
/Daniel
DU....här nere på vår gata är jag "Boss" lollollol alla måste passera mitt fönster wink

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Pro detailer
417 Inlägg
25 mars 2010
#451
Fan vilken grej det hade varit att vara med på det, bara stå och njuta smile

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

1337
1 343 Inlägg
25 mars 2010
#452
Fartsyndare skrev:
eastmotorsport skrev:
Har frågat förr men fick inget svar ; Är det folie som man använder för att frosta glas med som ni använder på bilen. Ser väldigt lika ut och jag har testat det på små ytor på min 330 , därför är jag nyfiken. Tacksam för svar. :-)   Syns på Elmia....
Jag svarar åt honom. Jag tror inte att det är sådan frostad folie, den är rätt tjock och går inte att värma och sträcka som en färgad folie. Med tanke på alla läckra kurvor på Loaded tror jag dom använt en folie som i branschen kallas taxi folie som tillåter att sträckas upp till 20x sin egen längd utan att den tunnas ut och släpper igenom färg eller ljus.
Både fel och rätt.
Frostfilm finns i både film och folie.
Den du tänker på är filmen och är stel, men folie versionen är betydligt mjukare.
Med folie versionen kan man få en blank yta i valfri färg att bli matt..
Så nu vet ni det tongue

I'm not a fighter, I'm a lover!

MrLoaded
603 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#453
Nu denna söndag då det är 4 dgr kvar till att Elmia öppnar sina portar för besökarna, så är det osäkert om LOADED får visa upp sig. Mitt senaste samtal med Mats Carlsson på Bilsport i fredags, gav inga större förhoppningar och det fanns inga lediga platser kvar just då. Sedan vet jag inte hur de engagerar sig i jobbet att leta plats. Det finns säkert större prioriteringar än just denna kan jag tänka mig hmm

Men vill ni som önskar se LOADED på Elmia kontakta Bilsport och Mats Carlsson eller Lasse Theander så är det fritt fram. Vi är redo att komma tongue
Kanske de anstränger sig lite extra då de ser eller märker den support som finns för detta big_smile
Här är deras epostadresser:
mats.carlsson@fabas.se
lasse.theander@fabas.se

Använd rubriken: Vi vill se Loaded BMW:n på Elmia!

Här står Loaded nu och väntar utanför mitt garage med Nürburgring avtecknad på garageuppfarten. Bara 12 dagar kvar innan vi anländer i Nürburg big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/83948/886142_66ks6u.jpg

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

1 804 Inlägg
28 mars 2010
#454
Konstigt att jag inte har sett den här tråden först nu, men det har varit 23 sidor trevlig läsning smile

Meguiars_sverige

MrLoaded
603 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#455
JimBo__ skrev:
Konstigt att jag inte har sett den här tråden först nu, men det har varit 23 sidor trevlig läsning smile
Det är inte lätt att hitta i bruset wink Roligt att du gillar projektet smile

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

558 Inlägg
28 mars 2010
#456
den är så underbar!(Y)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
28 mars 2010
#457
Tolka inte detta fel; Har det hänt så mycket med bilen under vintern att den är värd att visa på Elmia en gång till? Jag vet att många står där flera år i rad, men handlar inte Elmia i grund och botten om förnyelse? Bilar som inte visats innan?

Bilen är fräck, men jag skulle gå förbi den om den stod på Elmia i år igen. Kollade tillräckligt förra året.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

1 804 Inlägg
28 mars 2010
#458
gladiatorn skrev:
JimBo__ skrev:
Konstigt att jag inte har sett den här tråden först nu, men det har varit 23 sidor trevlig läsning smile
Det är inte lätt att hitta i bruset wink Roligt att du gillar projektet smile
Går ju inte göra annat än att älska loaded wink

Meguiars_sverige

MrLoaded
603 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#459
Torlejf skrev:
Tolka inte detta fel; Har det hänt så mycket med bilen under vintern att den är värd att visa på Elmia en gång till? Jag vet att många står där flera år i rad, men handlar inte Elmia i grund och botten om förnyelse? Bilar som inte visats innan?

Bilen är fräck, men jag skulle gå förbi den om den stod på Elmia i år igen. Kollade tillräckligt förra året.

Mvh. David.
Inga problem för min egen del. Bara att många kontaktar mig för att de vill se Loaded på Elmia, kanske de som inte fått chansen innan..har ingen aning men om folket vill så ställer jag gärna upp, kanske inte betalar +20 000/utställning som det kostat mig de övriga gångerna wink men den får som sagt va gärna stå i de publika montrarna vilket den aldrig gjort förut.

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

MrLoaded
603 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#460
JimBo__ skrev:
gladiatorn skrev:
JimBo__ skrev:
Konstigt att jag inte har sett den här tråden först nu, men det har varit 23 sidor trevlig läsning smile
Det är inte lätt att hitta i bruset wink Roligt att du gillar projektet smile
Går ju inte göra annat än att älska loaded wink
Härligt smile

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"


Sök