2687
Sök

Varför just SAAB?

Mr,
219 Inlägg
2 mars 2006
#21
Och inte minst för att de e så jävla sköna att åka i. smile


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
2 mars 2006
#22
Att jag har en Saab nu är pga av att jag ville ha nått roligare än den Polo med ca 50hk jag hade som bruksbil och Saab var den ända bilen som uppfyllde mina krav utan att spräcka den näst intill obefintliga budgeten jag hade.

- Time Attack -

120 Inlägg
2 mars 2006
#23
Jag gillar SAAB för dom e så gryyymt snygga. Den välvda vindrutan och sidolinjerna gör att den ser ut att gå i full fart fast den står still. Kan därmed få fortkörningsböter fast den står parkerad...    ;-)  Har kört mycket Audi och MB utan att ha blivit direkt frälst, trots att det inte e nåt fel på dom heller...


Avstängd
1 106 Inlägg
20 april 2006
#24
carpan skrev:
Jag gillar SAAB för dom e så gryyymt snygga. Den välvda vindrutan och sidolinjerna gör att den ser ut att gå i full fart fast den står still. Kan därmed få fortkörningsböter fast den står parkerad...    ;-)  Har kört mycket Audi och MB utan att ha blivit direkt frälst, trots att det inte e nåt fel på dom heller...
Håller med dig. Nästan alla moderatorer har Saab. big_smile och big_smile

Livet startar vid 220 km/h

346 Inlägg
20 april 2006
#25
ja jag ska ju inte säga att alla Saab är snygg för då ljuger jag rejält :9..men 9-3:an och 9-5:an och helst Aero då..då kan man inte klaga på nåt..riktigt roliga att köra och man sitter som en konung tongue

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

4 554 Inlägg
20 april 2006
#26
skulle aldrig i mitt liv skaffa en volvo eller saab.. en gång tyskt alltid tyskt!

lastbils chaffis......
299 Inlägg
20 april 2006
#27
finns inget snyggare äm gammla saab (framm till 99 då sixten sasson slutade designa saabar..... sad) så sköna och rena linjer!! raka motsatsen mot kantiga volvo.... wink och visst skulle även jag vilja ha en bakhjulsdriven bil men i så fall får det bli en ombyggd saab....... deras motorer spinner fint (turbo då och de va även bland de första att introducera sådant på personbilar..... wink ) billiga reservdelar är ju alltid ett plus i kanten..... sedan har alltid saab varit lite egna både tekninskt ( första saaben hade ju tvärställd motor och frammhjuls drift...samt att det var en tvåtaktare som ylade gött.... wink ) och även på design sidan de skiljde sig från mängden helt enkelt!!! men numera tycker ju iaf jag det går utför..... visst bilarna kanske blir bättre (dock ej lättare att meka med..sad) men de bygger mer och mer på gemensamma botten plattor inom GM ta bara 9-7x eller vad den heter...  näst intill helgerån!!! de kunde ju åtminstånde byggt på en modernare bottenplatta...... men men.............

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

2 Inlägg
20 april 2006
#28
Saab 9-5 och 9000 är klart snyggast av Saabmodellerna.

41 Inlägg
20 april 2006
#29
Saab är inte världens bästa bil men det är mycket bil för pengarna.
mvh robin

22 Inlägg
20 april 2006
#30
Vi har haft saab i alla tider. Det bästa med dom är komforten. En 9000 är förmodligen skönare än en Mercedes S-Klass. Sen om man har en turbomodell så har man GODA omkörningsegenskaper!
0-100 är dom inga hjältar men när man ligger runt en 90 100 knutar o ger fullt då märker man att man har försprång...och det är ju då man behöver kraften, för hur många kan säga ärligt att dom vrålaxar 0-100 hela tiden?
Senast redigerat av Molte (20 april 2006)


Avstängd
1 106 Inlägg
20 april 2006
#31
unikum skrev:
Saab 9-5 och 9000 är klart snyggast av Saabmodellerna.
Av 900 så tycker jag att Talladega är snyggast. Att slippa svarta speglar.

Livet startar vid 220 km/h

1 703 Inlägg
5 mars 2007
#33
Finns det nån snyggare bil än OG900 AERO?
Ja herre jävvlar!


blacken
6 mars 2007
#34
för att inte tala om väghållningen. Det finns nog inte många fordon som är lika vägsäkra.

1 002 Inlägg
6 mars 2007
#36
saab är ren körglädje, kanske inte den snabbaste på raksträckor men man vill väl ha en bil som hänger med i kurvorna oxå:)

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________

Montör
664 Inlägg
6 mars 2007
#37
Visst är Saab bland det bästa som finns.. Otroligt snygga, väldigt snabba, sköna, och svänger minst sagt väldigt duktigt.. Det enda är väl att jag inte är ett jättefan av framhjulsdrift, men är det en Saab så går det mycket bra smile

Men jag är inte heller en av dem som stenhårt tror att man måste välja mellan saab och volvo.. Jag älskar volvo också (RWD-volvos that is).. volvo x90 är en av mina absoluta favoritbilar, men som sagt.. varför välja mellan rivalerna? De båda gör (i volvos fall GJORDE) underbara bilar.

Saab for the win! Still going very strong.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

268 Inlägg
6 mars 2007
#38
Men som ung så vill man ha en snabb, snygg bil.. visst, man kan köpa nån gammal sönderkörd 80-tals räser. Men allting började för min del med att en kompis köpte en 900 och så åkte man iden och sen provkörde den och den är ju hur skön som helst att köra, som master_lars säger, volvo åkre man, saab kör man! det är mycket körkänsla och ett stort T gör det hela bara bättre smile sen har saab dåligt andrahandsvärde vilket gör att man får mycket bra bil för små pengar. Sen så är saabar populära, många som man meka med dom, många reservdelar som jag också läste i tråden. Jag är helnöjd med min Saab och tror nog nästa bil blir en saab det med smile


666 Inlägg
6 mars 2007
#39
Saab ska de vara big_smile mycket fina bilar


Volvo bygger traktorer Saab bygger flygplan big_smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

Forummoderator
26 299 Inlägg
6 mars 2007
#40
staffe_ skrev:
Saab ska de vara big_smile mycket fina bilar


Volvo bygger traktorer Saab bygger flygplan big_smile
...och se hur det går för Gripen?
De störtar och krachlandar. Muthärvor och ingen vill köpa tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök