MeloveGolf skrev:
1.Sänk a-kassan och sjukersättningen pga av fiffel
EXEMPEL: I sverige jobbar BARA 42% av befolkningen övriga 58% går på BIDRAG A-KASSA MM
2.
"men hellre det än att leva på skorpor å vatten sen när man själv blir drabbad av att företaget sticker till asien"
DET ÄR SOSSARNAS SKATTER SOM GÖR ATT DOM FLYR!!! MODERATERNA VILL SÄNKA ARBETGIVAR AVGIFTER OCH GÖRA DET LÄTTARE FÖR FÖRETAG ATT ETABLERAS OCH STARTAS SAMT MED LÄGRE ARBETSGIVAR AVGIFT FÅR MAN RÅD ATT ANSTÄLLA FOLK = MÅNGA FLER JOBB!
3. "SkyNard skrev:
Hm kan kanske funka om man sänker A-kassan. Jag har några polare som sitter hemma istället för att jobba bara för att A-kassan ger mer pengar än vad deras jobb gav/ger dom"
Ännu ett Exempel på dom jätte "HEDERLIGA SVENSSON" alla vill fiffla och slippa undan...vi är färre som jobbar än dom som går hemma.....jo det är klart när det är så här att INGEN i hela sverige igentligen behöver jobba.....alla kan söka socialbidrag i sverige och sen kan vi se hur sossarna löser det problemet?
4."Gratis sjukvård och skola"
hmm ett exempel på trångsynheten i dagen samhälle.
ok du betalar ofantliga summor pengar om du jobbar och sliter ihjäl dig.
Hur ofta är man hos doktorn? har varit 1 gång på sjukan på 16år och ändå
får jag betala för en rattfyllerist som kör ihjäl folk och behöver vård....
Jag vill betala MIN vård själv tänk efter noga så inser du snart att det är billigare.
Dessutom ger privat sjukvård mer jobbtillfällen än Offentliga sektorn som bara ska
spara spara spara....och hur bra sjukvård är det? vet folk som väntat på operation
av höftben i flera år men göran fick sin direkt....Skola visst är det bra som det är men
en sak är att friskolorna oftare har det bättre....skolan är oxå ett sparområde!
mer frihet att starta skolor rent allmänt skulle ge flera jobb och mer valfrihet...
5. "Folk som är sjukskrivna men vill jobba"
Jag håller med fullständigt att är man sjuk på riktigt så ska man få ersättning!
Men idag finns det 20 åringar som är sjukpensionärer och Hundratusentals som
bara inte vill jobba....Vårt så kallade "Skyddsnät" är för bra för invånarna i sverige.
Vem vill jobba när man inte behöver? Ta socialbidrag eller låtsas vara sjuk går ju hur bra
som helst...
6. Tsunamin
Vi betalar världenshögsta skatter och är i paradiset när helvete plötsligt uppenbarar sig alla är skadade och kan inte ta sig hem.....var det någon som brydde sig? DET TOG EN VECKA att få hem första skadade svensken från thailand....finland fick hem sina inom 24 timmar!!! Laila visste tydligen inte ens vad phuket var borde hon få behålla sitt jobb?
MAKTSKIFTE 2006!