3811
Sök

Bilder: JDM Tråden!

SR20 Spirit
335 Inlägg
3 januari 2011
#601
LOLOLOL, visste du inte att JDM stod för Japanese Domestic Market? Alltså endast Japanska bilar är och kan bli JDM.


2 201 Inlägg
3 januari 2011
#602
ja, det vet jag väl. Om du inte har sett det så har jag en lika mycket jdmbil som du. o var vill du komma med det?

När jag skrev det, så syftade jag på inga amerikanska kjolpaket typ Wings West o inga Fälgar från Filipinerna osv.
Senast redigerat av peter_1976 (3 januari 2011)

3 968 Inlägg
3 januari 2011
#603
Det är så mycket JDM det kan bli på de bilderna peter_1976 lagt upp, härliga bilder, grymma bilar! tongue


2 201 Inlägg
3 januari 2011
#605
LazyStance skrev:
Syftade inte på bilderna utan texten.
Mitt svar är att jag syftar på att det inte ska vara några amerikanska kjolpaket typ Wings West eller fälgar från Filipinerna osv.
endast japanskt eller Honda original, Nissan original  eller Subaru original osv osv.
Hänge du med

3 968 Inlägg
3 januari 2011
#606
http://image.hondatuningmagazine.com/f/17478949/htup_0904_09_z+mugen_honda_nsx_rr+mugen_civic_taillights.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_1-_JKirDVFA/SdlhmQaN-xI/AAAAAAAAADs/BR7DfK-eJOQ/s1600/MUGEN_NXR_RR_018.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_1-_JKirDVFA/SdlhmWo8WLI/AAAAAAAAADk/XLYww4kXuzA/s1600/MUGEN_NXR_RR_015.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_1-_JKirDVFA/SdlhmDtIxFI/AAAAAAAAADc/GdQJFcaCViI/s1600/mugen-honda-civic-rr-advanced-concept%2B(10).jpg

http://1.bp.blogspot.com/_1-_JKirDVFA/SdlhljCjKKI/AAAAAAAAADM/9IQzzwotgsU/s1600/mugen-honda-civic-rr-advanced-concept.jpg
Senast redigerat av Andreas79 (3 januari 2011)


2 201 Inlägg
3 januari 2011
#607
ooh den bilen är så hardcore   tongue

191 Inlägg
3 januari 2011
#608
japanskbil, sänkt så mkt det går, vinklade breda fälgar med inte för stor tum, orginal kaross, kanske läpp och inget mer kallar jag JDM.

Eat sleep JDM

3 968 Inlägg
3 januari 2011
#609
Koibito skrev:
japanskbil, sänkt så mkt det går, vinklade breda fälgar med inte för stor tum, orginal kaross, kanske läpp och inget mer kallar jag JDM.
Handlar mer om tycke och smak tycker jag.

Jag anser inte att en bil måste vara sänkt så mycket som det går för att vara JDM,
och breda fälgar måste det inte vara - vinklade är inte ett måste heller tycker jag.

Sänkning vare sig det är lagom eller mycket kvittar enligt mig,
fina fälgar och frontläpp, bakläpp o ev. nån vinge = snyggt tongue

Personligen tycker jag man skall kunna köra med en bil året om
och därför måste den inte vara vrålsänkt, som min egen bil
vill jag inte sänka mer än de 50 mm den redan är sänkt, då jag
använder den året om. Lagom är bäst enligt mig : )
Senast redigerat av Andreas79 (3 januari 2011)


191 Inlägg
3 januari 2011
#610
Vill man sticka ut ordentligt och verkligen vara JDM fantast så ska man ju gå efter ovanstående bilder och de flesta är ju vrål sänkta och vinklade fälgar. annars tycker jag det är som vilken annan japansk räser som helst.

Men som du sa är det kanske en smaksak.

JDM är ju inget stuk som är anpassat för svenska vintrar precis enligt mitt tycke.

mvh ;D

Eat sleep JDM

3 968 Inlägg
3 januari 2011
#611
Koibito skrev:
Vill man sticka ut ordentligt och verkligen vara JDM fantast så ska man ju gå efter ovanstående bilder och de flesta är ju vrål sänkta och vinklade fälgar. annars tycker jag det är som vilken annan japansk räser som helst.

Men som du sa är det kanske en smaksak.

JDM är ju inget stuk som är anpassat för svenska vintrar precis enligt mitt tycke.

mvh ;D
Precis - de flesta skrev du nu wink men så skrev du inte förut.. måste inte vara så,
möjligt att det oftast är så men inte i alla fall.

En bil kan vara jdm ändå på ett eller annat sätt trots att de inte är vrålsänkta
och inte har vinklade fälgar. På olika sätt smile
Senast redigerat av Andreas79 (4 januari 2011)


2 201 Inlägg
4 januari 2011
#612
Koibito skrev:
japanskbil, sänkt så mkt det går, vinklade breda fälgar med inte för stor tum, orginal kaross, kanske läpp och inget mer kallar jag JDM.
jag är ingen expert på JDM, långt ifrån. Men vet i alla fall att det är itne vad JDM står för.

Din är JDM, likaså min. Men förklaringen har gjorts en gång. En japansk bil med Japanska delar.
Så nu behöver inte tråden förstöras mer, för vi alla gillar samma sak. Fast en del är mer åt stance hit o dit men då kan det läggas i den tråden
Senast redigerat av peter_1976 (4 januari 2011)

191 Inlägg
4 januari 2011
#613
Jag menade på att de flesta bilder är bilarna så på, men alla bilder som är inlagda i tråden är inga JDM bilar.

På så vis att ens bil är tillverkad och såld i Japan är JDM.

Honda civic type r FD2 är ett väldigt bra exempel wink

Eat sleep JDM

2 201 Inlägg
4 januari 2011
#614
Koibito skrev:
Jag menade på att de flesta bilder är bilarna så på, men alla bilder som är inlagda i tråden är inga JDM bilar.

På så vis att ens bil är tillverkad och såld i Japan är JDM.

Honda civic type r FD2 är ett väldigt bra exempel wink
Ok, då är vi på samma spår. Även min som inte är en Type R, utan en vanlig FD2 är JDM (eftersom du skrev Type r FD")

191 Inlägg
4 januari 2011
#615
givetvis är din också det, den är ju till och med högerstyrd smile det ända som behövs på din är ju ett mugen kit, coilovers och enkei fälgar som du berättade på ystadträffen i sommras wink

Eat sleep JDM

2 201 Inlägg
4 januari 2011
#616
det kommer i en containter nu i dagarna  smile

191 Inlägg
4 januari 2011
#617
nice! ska bli nice att se, har säkert kostat en hel del wink

Eat sleep JDM

2 201 Inlägg
4 januari 2011
#618
ja.   det har det.  kunde snålat o köpt kopior för långt under halva priset, med det är ju inte kul
Det kostar att ligga p topp   big_smile
Senast redigerat av peter_1976 (4 januari 2011)

2 077 Inlägg
4 januari 2011
#619
peter_1976 skrev:
det kommer i en containter nu i dagarna  smile
fan vad najs big_smile på tiden ju wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

MazdaSpeed.se
174 Inlägg
5 januari 2011
#620
Man kan ju inte mer än älska JDM stuket! big_smile



Sök