3821
Sök

Tror ni bensinpriserna kommer hålla sig?

2 283 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Som många vet är bensinpriserna väldigt låga nu med tanke på vad de en gång varit...
En fråga som jag ställer mig är om de kommer hålla?

Kommer de hålla sig såhär låga eller är det bara en tillfällighet?

R.I.P. Michael Jackson!

1 484 Inlägg
11 december 2008
Hoppas att dom håller sig!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
11 december 2008
De kommer endast hålla sig såhär låga nu under lågkonjukturen.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 december 2008
Tror att till sommaren när de flesta kör mer med bilen kommer bensinen kosta 16-17kr/l.

Därför det är så billigt just nu, de vet att de tjänar igen de till sommaren hmm

Min teori.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 767 Inlägg
11 december 2008
Lågkonjunktur world wide = alla som har det lite stramare (MÅNGA) kör mindre bil = blir bensin över = priserna sänks.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 062 Inlägg
12 december 2008
Då kan man ju fråga sig hur länge lågkonjukturen håller i sig?
Under vintern? Knappast... ett par år borde det vara iaf.

Att priserna åker upp under semestertider när folk kör mycket mera bil är ju inte så konstigt.
Men det vore inte fel med ett lågt soppapris även i sommar smile

M.V.H.

Muttley
12 december 2008
om allt folk blir sparkade då behöver man inte bilen till jobbet längre och så slipper man tanka mer smile så höjer de priserna så drabbas ju inte de arbetslösa mycket av det smile så de med 16-17 kronor tror jag du kan glömma

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
12 december 2008
tkd_rille skrev:
om allt folk blir sparkade då behöver man inte bilen till jobbet längre och så slipper man tanka mer smile så höjer de priserna så drabbas ju inte de arbetslösa mycket av det smile så de med 16-17 kronor tror jag du kan glömma

tills lågkonjukturen är över iallafall:)

Då blir det till att skaffa någon typ av smart-car wink

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

655 Inlägg
12 december 2008
Kan ju alltid hoppas att de håller i sig:)

Muttley
12 december 2008
Dawe_A skrev:
tkd_rille skrev:

tills lågkonjukturen är över iallafall:)

Då blir det till att skaffa någon typ av smart-car wink

men de är lång tid till lågkonjukturen kommer att vända denna gång. vissa "experter" säger slutet av 2009 in på 2010, och vissa säger 2012.
så vad ska man lita på?
förhoppningsvis tänker nog folk till lite smile.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 december 2008
tkd_rille skrev:
så de med 16-17 kronor tror jag du kan glömma

haha, jaa det var att ta i, men har man förberett sig så slår de inte lika hårt, dessutom är man bara glad sen ifall bensinen kostar 14-15kr kr / litern igen big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 100 Inlägg
12 december 2008
hoppas att de håller sej till elmia iaf big_smile

funderade på om man skulle bunkra upp sej lite med bensin nu tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 december 2008
Hoppas det håller i sig över vintern iaf när man kör mkt skoter för en normal skoter vill ju iaf ha en 2-4 L/mil beroende på körstil så skulle soppan kosta uppåt en 15kr så skulle det bli dyrt att tanka tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
12 december 2008
Vad jag inte fattar är hur kronas värde kan sjunka OCH bensinpriset samtidigt. Bensin är 100% import så de som importerar bensinen måste förlora massor just nu. Om någonting så borde verkligen bensinpriset vara svindyrt just nu, perfekt tillfälle för stationerna att höja priset och ha en bra anledning att göra så.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
12 december 2008
Man kan aldrig säga när en lågkonjuktur vänder till det bättre, men den kommer nog vara ett tag..
Senast redigerat av Smiley (12 december 2008)

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

140 Inlägg
12 december 2008
Sen det värsta politikerna dem vet man ju inte vad dem hittar på

German Engineering
9 083 Inlägg
12 december 2008
Bensinpriset kommer höjas igen under vår/sommar eftersom folk kör mer bil och vi kommer få samma prisnivå, dvs 11-14 kr/litern

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 924 Inlägg
12 december 2008
Efter nyår höjs ju bensinskatten... förvisso ören men ändå

~ Life is short, have FUN! ~

2 924 Inlägg
12 december 2008
Sam176 skrev:
Bensinpriset kommer höjas igen under vår/sommar eftersom folk kör mer bil och vi kommer få samma prisnivå, dvs 11-14 kr/litern

//Sam

Du verkar säker på det, det är alltså oberoende av att oljepriset är onormalt svinlågt pga lågkonjuktur/ finanskris?
Vad är din källa?

~ Life is short, have FUN! ~

3 123 Inlägg
12 december 2008
Om det fortfarande är lika låg efterfrågan på olja när det är dags att välja regering så kommer priset på bensin alldeles säkert gå upp om sossarna kommer till makten ihop med miljötalibanerna. MPs senaste uttalande var väl att man borde höja skatten på bensin så den kostade över 20kr med motiveringen; det kommer den ändå kosta snart och lika bra att vänja sig...
Senast redigerat av viccoA (12 december 2008)

Sök