2953
Sök

vattenslipa lyktglas?

556 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
hade en liten fundering om de skulle vara möjligt att på en 740, typ vattenslipa lyktglasen för att få typ som klarglas?

men det kanske inte går att få upp ytan igen?.. hur fint papper man än har?

en liten fundering bara wink
Senast redigerat av Marbu (13 december 2008)

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

3 235 Inlägg
13 december 2008
Vattenslipa på insidan?
De är ju slipade på utsidan, det är insidan som är "ojämn".

556 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
asså de e dom ja.. jävla skit tongue

3 235 Inlägg
13 december 2008
Vill du ha klarglas får du byta hela strålkastaren. Eller i bästa fall går det kanske att byta glaset, dock är det rätt svårt...

Smålänning
7 887 Inlägg
13 december 2008
Lånar tråde... Någon som provat att vattenslipa utsidan på blästrade glas? Har en 740 -90@40k mil, som har sjukt blästrade glas... Man kan ju spara 850 kr smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

16 197 Inlägg
13 december 2008
twin_cam skrev:
Lånar tråde... Någon som provat att vattenslipa utsidan på blästrade glas? Har en 740 -90@40k mil, som har sjukt blästrade glas... Man kan ju spara 850 kr smile

då lär du nog få slipa tills fan kommer å avlöser dig..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
13 december 2008
twin_cam skrev:

vad är din fritid värd? min är värd mer än 850:- köp beggade på skroten eller en hel bil för 1000.....

556 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
men de går att slipa glas utan att få en matt yta på glaset efter?

730 Inlägg
13 december 2008
du slipar väl först med ett lite halv grovt papper sen går upp i ragnordningen.. till slut skall man väl bara kunna ta autosol eller liknande och få upp en glans i det ? eller har jag fel ?? smile

Fölkesberg Racing =)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
13 december 2008
glas är väldigt svårslipat men prova med fint papper o sedan polermaskin så får du se om det blir skillnad

Billackerare
58 Inlägg
14 december 2008
skulle verkligen inte tro att det går att slipa på glas. då jag vet att när jag slipat ett tak eller något liknande på en bil, med kanske 180 papper, och råkat slinka ut lite på rutan och det har inte blivit det minsta lilla märke efter pappret! men slipa på du smile

Driifter;)
1 630 Inlägg
14 december 2008
tror inte de e nån större idé på en gammel 740 som man använder som bruksbil i vilket fall e du så pedant e de nog vettigare o köpa nya glas för polerade saker brukar man ju få hålla efter rättså ofta e nog inte direkt o tänka på o klarlacka över:P

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
14 december 2008
På glasmästeriet hade jag speciellt slipmedel som kom från 3M och även speciellt slippapper som man satte på en trissa och den grövsta var slätt som papper och den finaste kändes som sammet.
Jag använde den ibland när man hade fått en mindre skada som man kan få ibland och då ser ut som ett vitt märke.
För att få bort det så fick man slipa länge och väl.
Så glöm det med att slipa en ny yta efter ha fått en bläster yta.
i allafall om du hade tänkt sätta dit lyktglasen innan sommaren -09
Rickard

Byggare Behm
562 Inlägg
14 december 2008
Slippapper och polermedel kostar typ 300 så köp lampglas på skroten.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Sök