Är det någon som vet om ett sånt här kit kan vara bra? Och ska man gå på 50mm2 när det ändå blir så billigt? Finns det några nackdelar med att ha för grova kablar?
Är det någon som vet om ett sånt här kit kan vara bra? Och ska man gå på 50mm2 när det ändå blir så billigt? Finns det några nackdelar med att ha för grova kablar?
Har ett problem vet ej riktigt hur jag skall koppla in mina högtalare i mina dörrsidor problemet är en högtalare är en dubbel 4ohm spole. Här är högtalarna APMB-6CF och Audiopipe TS-VR6 skall kopplas till ett audison vrx 4:300
Tänkte montera ett 3-vägs kit i min Saab 9-3 -02 coupe. Vad rekommenderar ni för 3,5" högtalare till instrumentpanelen?! Är det endast 3,5" som får plats? Någon som provat montera en 3" högtalare?
Tänkte montera ett 3-vägs kit i min Saab 9-3 -02 coupe. Vad rekommenderar ni för 3,5" högtalare till instrumentpanelen?! Är det endast 3,5" som får plats? Någon som provat montera en 3" högtalare?
Skulle säga Dayton Audio RS100-4 en 4" som passar i hålet. Kör denna själv ihop med Dayton AMT-MINI8 i saaben OCH AMT2 i chevan. Låter riktigt fint☺
''En tumregel är att man kan se ett lägsta värde på den effekt som man behöver för att kunna driva en högtalare korrekt är ca 30 % av RMS Watts angivelse på högtalaren vilket i detta fall skulle betyda 60Watt RMS på förstärkaren. 60 Wrms på 200Wrms högtalare''
Nu när jag läste det igen så tänkte jag även om det nu gäller på baselement också?
Givetvis kommer det att funka:) det är ju en relativt lättdriven bas med 86db känslighet så tuta å kör☺
Är de någon som möjligtvis har erfarenhet av att bygga ljud i en V70 2010? Ska in me en i min men vettefan hur de görs lättast?! Hade varit guld om någon har gjort detta eller vet något om de.
Tänkte ju ta signal från högtalarna bak ( Högnivå - Lågnivå ) Men frågan är vilka kablar av dem fyra som sitter där är plus respektive minus samt hur man lättast kopplar på sig ?