3127
Sök

Projekt: Volvo s40 2.0T -03

Första bilen som köptes helt original, tanken var stilrena moddar och förfining och så blev även fallet.

0 Följare
186 688 Visningar
Projektet avslutat 24 juli 2014
Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 februari 2009
#161
Lackera om stänkskydd, trösklar samt stötfångaren fram pga. lacksläpp- Ska göras på en lackeringsfirma. "låter as nice"

Strömbrytare till elantennen- Ska bara fixa kabel samt en strömbrytare. "gör de med "

Chip- Funderar på vilken firma som är bäst, Bsr eller Autotech. Just nu lutar det åt Bsr då det är både billigare och närmare. "vet inga chipp till s40"

Laddtryckmätare- Någon som har nått bra förslag på placering/hållare. Vill inte ha nått på A-stolpen. Samt hur man ska koppla in den?"no smoke 270 grader no loggo " bara t-korsa tryckslang från insuget och dra in i bilen ingår hållare till den med"

Fjäderbenstag- Behövs detta? Har sänkningsats 30mm.

Tona rutorna- Om det blir så blir det en väldigt ljus, någon som har lust att Photoshopa en bild?" tona på bara;)"

Ta bort emblem- Funderar på att ta bort s40 och 2.0t men behålla VOLVO."så de ska vara"

Måla om bromsoken till en annan fälg-Blir röda ok och det andra svart."kan bli snyggt"

Ev. Ta bort takvingen- För ett cleanare utseende, vad tycker ni om det? "bort med den vingar ska sitta på flygplan;)"


2 638 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
#162
volvo_dude skrev:
Lackera om stänkskydd, trösklar samt stötfångaren fram pga. lacksläpp- Ska göras på en lackeringsfirma. "låter as nice"

Strömbrytare till elantennen- Ska bara fixa kabel samt en strömbrytare. "gör de med "

Chip- Funderar på vilken firma som är bäst, Bsr eller Autotech. Just nu lutar det åt Bsr då det är både billigare och närmare. "vet inga chipp till s40"

Laddtryckmätare- Någon som har nått bra förslag på placering/hållare. Vill inte ha nått på A-stolpen. Samt hur man ska koppla in den?"no smoke 270 grader no loggo " bara t-korsa tryckslang från insuget och dra in i bilen ingår hållare till den med"

Fjäderbenstag- Behövs detta? Har sänkningsats 30mm.

Tona rutorna- Om det blir så blir det en väldigt ljus, någon som har lust att Photoshopa en bild?" tona på bara;)"

Ta bort emblem- Funderar på att ta bort s40 och 2.0t men behålla VOLVO."så de ska vara"

Måla om bromsoken till en annan fälg-Blir röda ok och det andra svart."kan bli snyggt"

Ev. Ta bort takvingen- För ett cleanare utseende, vad tycker ni om det? "bort med den vingar ska sitta på flygplan;)"

Tackar för din åsikt smile

Defloratör.
641 Inlägg
14 februari 2009
#163
jag är ledssen men jag har inte rätt verktyg hemma för att ta bort motor kåpan så bilderna får vänta tills på måndag smile

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

2 638 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
#164
nitrox skrev:
jag är ledssen men jag har inte rätt verktyg hemma för att ta bort motor kåpan så bilderna får vänta tills på måndag smile

Det är lungt, ingen bråska smile Hur har du monterat mätaren i kupen? I A-stolpen eller bara på instrumentbrädan eller någon annanstans?

Defloratör.
641 Inlägg
14 februari 2009
#165
Aker_s40 skrev:
nitrox skrev:
jag är ledssen men jag har inte rätt verktyg hemma för att ta bort motor kåpan så bilderna får vänta tills på måndag smile

Det är lungt, ingen bråska smile Hur har du monterat mätaren i kupen? I A-stolpen eller bara på instrumentbrädan eller någon annanstans?

jag köpte en liten mätarhållare på biltema som jag satt fast på högtalargallret på i brädan med dubelhäftande tejp. inte speciellt snyggt men det funkar.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Defloratör.
641 Inlägg
14 februari 2009
#166
Så här sitter den

Dock har jag dragit om slangen så den inte syns lika mycket.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68835/570474_6tmtzg.jpg

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

2 638 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
#167
nitrox skrev:
Så här sitter den

Dock har jag dragit om slangen så den inte syns lika mycket.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 6tmtzg.jpg

Det där var ju riktigt snyggt och diskret, något man ska satsa på kanske.

Vart köpte du din mätare? Jag vill helst att den ska lysa i samma färg som resten av instrumentbelysningen, dvs grön. De flesta verkar lysa blått som jag sett.

Defloratör.
641 Inlägg
14 februari 2009
#168
Nja sifrorna är blåa men belysningen är vit.

Köpte den på en lokal firma men mätaren är en auto gage om jag inte mins fel:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

2 638 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
#169
nitrox skrev:
Nja sifrorna är blåa men belysningen är vit.

Köpte den på en lokal firma men mätaren är en auto gage om jag inte mins fel:P

Okej, får kolla runt lite grann och se vad jag hittar.

Defloratör.
641 Inlägg
14 februari 2009
#170
Du kan ju köpa en sån där som blir helt svart när den är släckt och som lyser typ blått när den är tänd. Tänkte köpa en sån jag men jag ville bara ha en mätare snabbt för att kunna få ordning på laddtrycket när bilen gick dåligt så jag köpte första bästa:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

2 638 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
#171
nitrox skrev:
Du kan ju köpa en sån där som blir helt svart när den är släckt och som lyser typ blått när den är tänd. Tänkte köpa en sån jag men jag ville bara ha en mätare snabbt för att kunna få ordning på laddtrycket när bilen gick dåligt så jag köpte första bästa:P

Nej, ska det vara nån så ska den matcha originalbelysningen.

Har inte kommit på någon riktigt perfekt lösning på placering än. Vill helst inte ha den på instrumetbrädan eller i något fläktgaller som jag sett folk ha. Får fundera på hur jag vill/ska ha det.

Gasglad
295 Inlägg
14 februari 2009
#172
Behåll vingen. Inte bara för syns skull, den gör faktiskt nytta också. S/V40 är väldigt lätta i just bakvagnen, och utan vingen får du mycket mindre downforce över baken. Vingen bidrar till tryck över baken och gör att den håller sig lättare på vägen vid accerelation och inbromsningar. Har sett ett exempel när en från klubben utan vinge "tappade" bakvagnen i en kurva, gled av banan och voltade när han kom på snedden in i gruset.


2 638 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
#173
Weermets skrev:
Behåll vingen. Inte bara för syns skull, den gör faktiskt nytta också. S/V40 är väldigt lätta i just bakvagnen, och utan vingen får du mycket mindre downforce över baken. Vingen bidrar till tryck över baken och gör att den håller sig lättare på vägen vid accerelation och inbromsningar. Har sett ett exempel när en från klubben utan vinge "tappade" bakvagnen i en kurva, gled av banan och voltade när han kom på snedden in i gruset.

Men pratar du om takvingen nu eller? Eller menar du den på bakluckan. För den på bakluckan kommer självklart att sitta kvar.

Gasglad
295 Inlägg
15 februari 2009
#174
Aker_s40 skrev:
Weermets skrev:
Behåll vingen. Inte bara för syns skull, den gör faktiskt nytta också. S/V40 är väldigt lätta i just bakvagnen, och utan vingen får du mycket mindre downforce över baken. Vingen bidrar till tryck över baken och gör att den håller sig lättare på vägen vid accerelation och inbromsningar. Har sett ett exempel när en från klubben utan vinge "tappade" bakvagnen i en kurva, gled av banan och voltade när han kom på snedden in i gruset.

Men pratar du om takvingen nu eller? Eller menar du den på bakluckan. För den på bakluckan kommer självklart att sitta kvar.

Jag pratade faktiskt om den på bagageluckan, missade nog vilken du menade. Kan dock tänka mig att den på taket också gör nytta. Hursomhelst så tycker jag du kan behålla den på taket, jag gillar den. Fast det viktiga är ju vad du tycker. big_smile


2 638 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
#175
Weermets skrev:
Aker_s40 skrev:
Weermets skrev:
Behåll vingen. Inte bara för syns skull, den gör faktiskt nytta också. S/V40 är väldigt lätta i just bakvagnen, och utan vingen får du mycket mindre downforce över baken. Vingen bidrar till tryck över baken och gör att den håller sig lättare på vägen vid accerelation och inbromsningar. Har sett ett exempel när en från klubben utan vinge "tappade" bakvagnen i en kurva, gled av banan och voltade när han kom på snedden in i gruset.

Men pratar du om takvingen nu eller? Eller menar du den på bakluckan. För den på bakluckan kommer självklart att sitta kvar.

Jag pratade faktiskt om den på bagageluckan, missade nog vilken du menade. Kan dock tänka mig att den på taket också gör nytta. Hursomhelst så tycker jag du kan behålla den på taket, jag gillar den. Fast det viktiga är ju vad du tycker. big_smile

Visst är det så, men alltid kul att höra vad folk tycker big_smile

10 Inlägg
16 februari 2009
#176
Angående takvingen så tycker jag att du ska ha den kvar ! riktigt snygg. Annars kan du höra av dig till mig så kan jag köpa den till ett bra pris wink

Bad Sound Kills Good Music

Team Carkings
2 300 Inlägg
16 februari 2009
#177
Ser fin ut din Volvo, keep up the great work! Tycker du ska sänka den lite o  jag ska ge nån kritik men annars är den clean.


2 638 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
#178
Dunberg skrev:
Angående takvingen så tycker jag att du ska ha den kvar ! riktigt snygg. Annars kan du höra av dig till mig så kan jag köpa den till ett bra pris wink

Ska ha det i åtanke, har inte bestämt mig än. Känns som om det är mycket jobb att ta bort den bara.
Lutar åt att den får sitta kvar, och sen tona rutorna litegranna smile

2 638 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
#179
CarbonFieSTa1 skrev:
Ser fin ut din Volvo, keep up the great work! Tycker du ska sänka den lite o  jag ska ge nån kritik men annars är den clean.

Tackar, riktigt kul att höra. Sänkningen ligger och väntar i garaget. Bara det blir vår så monteras allt.

2 638 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
#180
Blir en liten skriftlig uppdate idag då det inte hänt så mycket med bilen än. Men snart är det dags och undrar över en sak.

Har funderat på att skaffa sådana tunna torkarblad som sitter på nya bilar, tror att de kallas för flat-blade.
Vad krävs för att de ska passa, behöver man göra några modifikationer på torkararmen eller nått?

Tacksam för svar och allas åsikter om projektet smile
Senast redigerat av Aker_s40 (19 februari 2009)


Sök