3178
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
stRaend
30 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Njahaja är det bilen som det ska tävlas med på Elmia tro? smile Kul med nytt bygge! En annan har dock fullt upp med att få ihop ekonomin till ett bygge. tongue

ifall jag får det att låta bra innan elmia så kommer det att tävlas med denna wink

stRaend
4 oktober 2010
Trådstartare
Fick hem paketen idag, dock så fattades det lite saker men det är snart åtgärdat tongue

låter bilderna tala för sig själva smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1003118_ypwcwf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1003123_l2vrby.jpg

original vs. dls ur35i
https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1003125_ahxgus.jpg

stRaend
7 oktober 2010
Trådstartare
Har nu fått i midbasarna och även mellanregistren, klockrent säger jag bara big_smile Original hålen passade perfekt för middarna. Och mellanregistren samma sak, dock så tar veven i så det får bli en liten distans på ca 2-3mm för att den ska få gå fritt smile För om inte gallret sitter på så går den fritt, så det är inte mycket.

Har även kommit en bit på baslådan som Nobelium basen ska få mysa i roll Portarna kommer bli lite längre än vad som var tänkt men hoppas inte det förstör för mycket hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1004387_c8aoec.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1004388_d52fr3.jpg

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 oktober 2010
Har kollat igenom hela ditt projekt nu, och kan inte säga mycket annat än fy fan vilket bra jobb du gjorde på golfen! Blev grymt fin, och lacken såg ut att blir riktigt bra!

Så ska bli kul att följa utvecklingen i BMWn nu när man kom in så pass tidigt i nya projektet!

Lycka till med allt! smile

505 Inlägg
11 oktober 2010
Har precis läst igenom hela projekttråden och jag gillar det skarpt! smile

Ska bli kul att se Bmwn då jag precis monterat lillasyster ur5i i min 850!
Var tanken att jag skulle prova lite SQ med den, dock har jag ingen lyxig dls bas smile

Ska helt klart fortsätta följa smile
Lycka till med allt!

stRaend
12 oktober 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Har kollat igenom hela ditt projekt nu, och kan inte säga mycket annat än fy fan vilket bra jobb du gjorde på golfen! Blev grymt fin, och lacken såg ut att blir riktigt bra!

Så ska bli kul att följa utvecklingen i BMWn nu när man kom in så pass tidigt i nya projektet!

Lycka till med allt! smile

Det var duktigt gjort big_smile har inte hunnit bli så många sidor än dock , men hoppas på fler läsare och kommentarer roll

Lacken är jag ganska så nöjd med, den har väl sina missöden lite varsom men men , första gången jag håller i en lackspruta så lol

Kommer inte göra så mycket mer med bmw'n än ljudet, är ju en "budget" bil som jag delar med mamma så smile

Tack !

kristoffersson skrev:

Var tanken att jag skulle prova lite SQ med den, dock har jag ingen lyxig dls bas smile

Lycka till med allt!

Duktigt av dig med tongue

Jo jag läste det i någon tråd, du skrev att det inte tryckte på så mycket? hmm Tråkigt isåfall..

Lyxig bas behövs inte , jag körde ju med min sx380d bas på SM roll Iförsig så är kanske denna nobelium basen lite lyxigare , men dom är billiga på blekingebilradio nu big_smile

Tack så mycket smile

505 Inlägg
12 oktober 2010
kristoffersson skrev:

Lycka till med allt!

Jo jag läste det i någon tråd, du skrev att det inte tryckte på så mycket? hmm Tråkigt isåfall..

Lyxig bas behövs inte , jag körde ju med min sx380d bas på SM roll Iförsig så är kanske denna nobelium basen lite lyxigare , men dom är billiga på blekingebilradio nu big_smile

Tack så mycket smile

Nu har jag faktiskt fått rätt på det mesta, spelar på väldigt bra! smile
Dock är där inte så mycket midbas i ett par 5.25or. Men det trycker på bra med spl dynamics basen!
Spelar jag någon lugn akustisk musik så är där ett sjukt ljud, iallafall i mina öron smile
Dock så går det inte lika högt med sq inställningar på EQn, men det är kanske bäst för öronen big_smile

stRaend
12 oktober 2010
Trådstartare
kristoffersson skrev:
kristoffersson skrev:

Lycka till med allt!

Tack så mycket smile

Nu har jag faktiskt fått rätt på det mesta, spelar på väldigt bra! smile
Dock är där inte så mycket midbas i ett par 5.25or. Men det trycker på bra med spl dynamics basen!
Spelar jag någon lugn akustisk musik så är där ett sjukt ljud, iallafall i mina öron smile
Dock så går det inte lika högt med sq inställningar på EQn, men det är kanske bäst för öronen big_smile

Härligt att höra big_smilebig_smile Ne vet att man inte får det men lite hoppas jag på.

Haha , jadu , det misstaget gjorde jag när jag tävlade i Easca's dBL unlimited. Körde med SQ-inställningar pga att jag inte hade fått min bil bedömd än och ville inte ändra några inställningar för att det lät "så bra". Lyckades iallafall pressa fram 136.1dB roll Siktade på 140dB men aa , tror nog det var lite fel låt för mig med då jag tyckte mig höra av några att den låtens "peak" var ca 35hz. Vet inte ifall det stämde eller vad det var, men det var inte riktigt vad min låda var gjord för iallafall. smile

505 Inlägg
12 oktober 2010
Ahaa, ja det var ju lite tråkigt sad  Jag förstår mig inte på det här med peak riktigt, men sen är jag väldigt ny med det här också. Eller förstår ju att det är den tonen som ett föremål (i detta fallet lådan) har!  Men jag skulle nog aldrig själv kunna uppfatta peaken, eller hur det fungerar!

Fortfarande en massa att lära, men intresset finns där iallafall!
Ska börja åka runt på tävlingar och utställningar och se hur det går till, och hur saker och ting låter smile
Senast redigerat av kristoffersson (12 oktober 2010)

451 Inlägg
12 oktober 2010
Kul med ett nytt projekt från dig! Ännu bättre blir det ju när du ska köra med DLS, då jag själv är lite utav en DLS nörd. lol

Vad har du tänkt använda för steg till basen? Ett DLS A6 skulle ju verkligen inte sitta fel till den basen. big_smile

stRaend
12 oktober 2010
Trådstartare
kristoffersson skrev:
Ahaa, ja det var ju lite tråkigt sad  Jag förstår mig inte på det här med peak riktigt, men sen är jag väldigt ny med det här också. Eller förstår ju att det är den tonen som ett föremål (i detta fallet lådan) har!  Men jag skulle nog aldrig själv kunna uppfatta peaken, eller hur det fungerar!

Fortfarande en massa att lära, men intresset finns där iallafall!
Ska börja åka runt på tävlingar och utställningar och se hur det går till, och hur saker och ting låter smile

Förstår mig inte helt på peak heller om jag ska vara ärlig, men som jag fattat det så är det då lådan spelar som högst som sagt. En låt som peakar vid 35hz antar jag att det är där dom kraftigaste bas slagen är? Vet inte , hjälp!! Någon som vet ? tongue

Jo jag ska försöka komma ut lite mer nästa år också , var ju bara ute på 2 tävlingar detta året. hmm Ska iallafall ta mig ner till elmia och tävla , får vi se hur det går smile

Landstrom skrev:
Kul med ett nytt projekt från dig! Ännu bättre blir det ju när du ska köra med DLS, då jag själv är lite utav en DLS nörd. lol

Vad har du tänkt använda för steg till basen? Ett DLS A6 skulle ju verkligen inte sitta fel till den basen. big_smile

Jasså wink Jo tänkte köra på dls och audison connection rakt igenom så mycket som går.

Tänkte bygga enligt easca's regler och ligga under 25 000:- och då platsar inte ett A6 steg tyvärr sad Skulle gärna vilja men som sagt.. Sedan så är ju detta ett "budget" bygge. Har inte gett mer än ca 7000:- för allt än så länge (kablar, bas, steg, högtalare, dämpmaterial, batteri). Satsar på att inte lägga över 10 000:- , och då har jag fortfarande ett steg att köpa + 1-2 kondensatorer. Väntar på superpriser och slår till då wink haha, snålheten själv låter jag nästan som.

Men vi får se vad som händer , mycket kan hinna ändra sig big_smile

505 Inlägg
12 oktober 2010
Jag ska också ta mig upp till Elmia nästa år!  Var där detta året men var inte så jätteimponerad, mestadels pga att jag verkligen inte gillar jänkare/v8..

Men där var helt klart mycket intressant också, så ska bli kul att komma upp där och iallafall kolla ljudtävlingarna smile

stRaend
12 oktober 2010
Trådstartare
kristoffersson skrev:
Jag ska också ta mig upp till Elmia nästa år!  Var där detta året men var inte så jätteimponerad, mestadels pga att jag verkligen inte gillar jänkare/v8..

Men där var helt klart mycket intressant också, så ska bli kul att komma upp där och iallafall kolla ljudtävlingarna smile

Delta wink

451 Inlägg
12 oktober 2010
stRaend skrev:
Jasså wink Jo tänkte köra på dls och audison connection rakt igenom så mycket som går.

Tänkte bygga enligt easca's regler och ligga under 25 000:- och då platsar inte ett A6 steg tyvärr sad Skulle gärna vilja men som sagt.. Sedan så är ju detta ett "budget" bygge. Har inte gett mer än ca 7000:- för allt än så länge (kablar, bas, steg, högtalare, dämpmaterial, batteri). Satsar på att inte lägga över 10 000:- , och då har jag fortfarande ett steg att köpa + 1-2 kondensatorer. Väntar på superpriser och slår till då wink haha, snålheten själv låter jag nästan som.

Det blir nog bra!

Hehe, jo jag är själv ganska snål. Inte bokstavligt talat snål men man vill ju få grejerna så billigt som möjligt lol Då känns det ju än bättre när man har grejer som låter bra men inte betalat allt för mycket för det tongue

Nardik.se tar 4495:- för DLS A6 om du inte visste det. Rätt billigt tycker jag för ett så pass bra steg.

505 Inlägg
12 oktober 2010
haha!  Jomen jag får nog kolla först så jag ens vet hur det går till, haha!

stRaend
12 oktober 2010
Trådstartare
Landstrom skrev:
stRaend skrev:

Det blir nog bra!

Hehe, jo jag är själv ganska snål. Inte bokstavligt talat snål men man vill ju få grejerna så billigt som möjligt lol Då känns det ju än bättre när man har grejer som låter bra men inte betalat allt för mycket för det tongue

Nardik.se tar 4495:- för DLS A6 om du inte visste det. Rätt billigt tycker jag för ett så pass bra steg.

Precis , haha . Betalade ca halva priset på mina hp steg till golfen roll supernöjd med dom , bara att hp4 steget vill gärna krångla och gå sönder hmm

4495:- ?! oj , då får man nog kanske tänka på vad man ska lägga nästa lön på big_smile

kristoffersson skrev:
haha!  Jomen jag får nog kolla först så jag ens vet hur det går till, haha!

Jag vet inte hur EMMA's tävlingar går till heller , vet bara easca (kan tänka mig att det är likadant). Men men , någon gång måste vara den första tongue

451 Inlägg
12 oktober 2010
stRaend skrev:
4495:- ?! oj , då får man nog kanske tänka på vad man ska lägga nästa lön på big_smile

Det är väl spenderade pengar så att säga lol lol

stRaend
13 oktober 2010
Trådstartare
Låter som det smile får ta och tänka över ifall man ska "offra" att platsa i sql mini och satsa på maxi. Är ju dock i maxi med golfen hmm

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 oktober 2010
Bygg en bil per klass istället, mer utmaning att få det å låta bra med större prisbegränsning. smile Men du bygger inte efter EMMAs regler i nån av bilarna?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

stRaend
13 oktober 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Bygg en bil per klass istället, mer utmaning att få det å låta bra med större prisbegränsning. smile Men du bygger inte efter EMMAs regler i nån av bilarna?

Jo jag tänkte ju det från början. Ha som mål att slå golfen fast i den lägsta klassen smile

antar att jag kommer hamna i "Experienced Unlimited" enligt EMMA? Eller jag kan nog tävla i alla eller? förutom multimedia då tongue men vad är det som skiljer klasserna egentligen? neutral

edit: hittade visst lite regler nu , men orkar inte läsa dom riktigt så noga så om någon vill och orkar kan ju någon kanske säga vilken klass jag kan delta i? Listpris på mina saker är ca 30-35 000:- . smile tacksam för hjälp !
Senast redigerat av stRaend (13 oktober 2010)

Sök