Beställer de bara en åt gången? E dom så säkra på att inte köra av?
Haha ja, det är lite roligt faktiskt. För åtminstone seat teamets huvar var buliga, varav den ena helt obrukbar. Den andra fick vi och den fick vi rikta upp och lacka innan vi kunde gjuta av form på den haha. Men en kolfiberhuv återtar sin ursprungliga form vid en ev kollision om smällen inte blir alltför kraftig så den går i bitar. Så det är väl det som de hoppas på -att de inte ska smälla så jättehårt alltså. Det är ju bra jävla mycket plåtkontakt i jtcc..
Är det tillåtet att köra med kolfiber/glasfiber huvar och baklucka i jtcc?
Är det tillåtet att köra med kolfiber/glasfiber huvar och baklucka i jtcc?
blir bra det här ju
I år är det tillåtet pga regeländring
Exaktamundo, men de måste ansöka om dispens också, vilket dessa teamen med tunga bilar har fått. Danielsson Motorsport med Seat teamet behöver få bort 60 kilo, så efter byte nu av huv och baklucka till kolfiber kommer de ha bantat ca 24 kilo.
Ny vattenpump och moddad termostat har fått ner vattentempen till ca 75 grader vid normal belastning. Får se i helgen hur det funkar under full belastning på träningen.
Städade undan lite för att få plats till att gjuta alla formar och delar till karosserna. Väntar dock fortfarande på pluggarna som skulle varit färdigfrästa i måndags och skickade så vi haft första laddningen igår
Ser ut som att du har en hel del kvar att göra med bilarna! Känner ingen press va?? Hur som helst blir det riktigt snyggt!
Det blir nog dessvärre tight att hinna få ihop ferrarin. Men mercan ska stå på elmia med karossen klar i så stor utsträckning som möjligt. Karossen är på blästring nu.