3622
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

Gasglad
3 244 Inlägg
7 april 2010
Har läst eran diskussion nu. Jag står inte på någons sida men man får komma ihåg att detta är ett hantverksarbete och det kan bli fel ibland och en tidsplan är inget man kan lita på då den aldrig kommer att stämma med verkligheten. Den enda lösningen enligt mig är att krille fixar de fel som uppstått så kunden får det han betalat för. Nu har jag inte sett corvetten i verkligheten eller så men har hört av flera att bla. klarlacken inte hållt en acceptabel finish bla. Över lag är den ruskigt fin och hade bara slut finishen funnits där så hade den säkert fått pris för detta är ju ett udda projekt som är iögonfallande!

Hoppas verkligen ni löser detta på ett sätt som gynnar båda parter och lycka till i framtiden Krille - va lite mer nogrann bara wink

//Christian

//Carfreak

rakäre
1 275 Inlägg
7 april 2010
WOW what a thread !!!!!!!!

I will start by saying that i feel terrible about this because i was supposed to do this for lars , he waited and waited for me to try and get my company in good shape , and then decided that he could wait no longer. Sorry lars (again)

Carbon fiber is a "BITCH" to work with (if anyone says different i will tell my mum), once you have layed down your "glue" or polly you only have one shot at getting it right , if you try to lift it off the lines go funny and bend like a dogs back leg so you get a car looking like a realcar 3500:- huv

I understand Krille and lars , but after i talked to lars today i will say this: sponswer is sponswer not 40,000:- in these bad times we all need to bring in the money , but dont need to spank the hell out of each other , and i think that you can fix this krille there i have NO DOUBTS WHAT SO EVER ABOUT but lars and his lovely wife , girl , sister , sambo , fake friend are hurting because this is his and hers pride and joy and not just some cheep ass car that it looks like at the minute.

I have said that i can soon help lars with it if he wants to and i will also say that i am ready to come to wherever and give a helping hand , so that this issue goes away and we can all go back to being tuff behind the keyboard in lucas koozes thread wink

POWER TO THE PEOPLE!!!!

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

SVK Customs
1 639 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Det var värmande ord Paul.
Helt klart fixar vi detta, det som ska fixas är ju egentligen mest slutfinishen som helt klart inte hållt den kvalitén som någon av oss hoppats på, en del vart helt okej men en del vart skitdåligt med rinningar i lacken, ojämn tjocklek på lacken, torrsprut m.m m.m.
Jag är jävligt glad att det inte är jag som har hållit i sprutan.
Hade vi haft lite mer tid på oss så hade vi inte behövt fixa till det i efterhand men nu är ju tyvärr verkligheten som den är och vi får göra det bästa av det.
Som sagt, vi fixar detta så Lars blir nöjd och folket får ett fett bygge att avundas, för fet är den verkligen. Och med bra finish på lacken och lite bättre passning på framförallt framskärmarna kommer den att bli jävligt fin också.

SVK Customs
1 639 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Och nu till något roligare:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/898426_kihiwn.jpg
Min personliga favorit på mässan, det är bara Brüno som saknas i bilden lol

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/898430_cf3gjs.jpg
Takskinn till Corvette C6 ligger och härdar i formen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/898433_ng5uyh.jpg
Vindavvisare till Super7 ligger i formen

730 Inlägg
7 april 2010
Den där mercan är så sjukt ful:lol:lollol

SVK Customs
1 639 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
master_- skrev:

Inredningen slog ju lätt alla rekord:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/898497_fqvkzi.jpg
hohoho cool

FreddeK
7 april 2010
master_- skrev:

Nej det tycker inte jag, en av dem shysstaste bilar på mässan=) man blir ju glad av att se den.

Krille du råkar inte ha en luftfilterbox till en s38b36 ligga och skrota som du inte behöver? mvh Fredde

SVK Customs
1 639 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
FreddeK skrev:
master_- skrev:

Nej det tycker inte jag, en av dem shysstaste bilar på mässan=) man blir ju glad av att se den.

Krille du råkar inte ha en luftfilterbox till en s38b36 ligga och skrota som du inte behöver? mvh Fredde

Hmm njae det vetefan, du kan ju slå mig en signal imorgon så får jag ta en titt.
Hittar du inget på bildelsbasen eller autopower?

mvh

86 Inlägg
7 april 2010
Han har åkt runt i en Barbie rosa bil innan, men det är nu han börjar ifrågasätta hur bilen ser ut... hmm...

FreddeK
7 april 2010
krille_hlm skrev:
FreddeK skrev:
master_- skrev:

Hmm njae det vetefan, du kan ju slå mig en signal imorgon så får jag ta en titt.
Hittar du inget på bildelsbasen eller autopower?

mvh

hej har inte kollat runt så mycket, kika i skafferiet och dra ett pm till mig om du orkar=) mvh Fredde

Livsnjutare
1 707 Inlägg
8 april 2010
tetepeb skrev:
Han har åkt runt i en Barbie rosa bil innan, men det är nu han börjar ifrågasätta hur bilen ser ut... hmm...

Fel, inte han... hon har åkt runt i en rosa bil innan.

Du ska ju inte tro att det var för min skull den vart rosa!

Då lackade vi den hemma i garaget. Nu betalade vi för ett jobb, finns en viss skillnad.

Gasglad
3 244 Inlägg
8 april 2010
HereComesTrouble skrev:
tetepeb skrev:

Fel, inte han... hon har åkt runt i en rosa bil innan.

Du ska ju inte tro att det var för min skull den vart rosa!

Då lackade vi den hemma i garaget. Nu betalade vi för ett jobb, finns en viss skillnad.

rosa eller ej, den är tuff oavsett med vissa skönhets fel!
Min flickvän avgudade bilen så fort hon såg den när den var rosa, även jag hade åkt runt i den när den var rosa wink

Hoppas ni har rett ut allting och kan få den bil/finish ni var ute efter från början! smile  Under vilka evenemang kan man skåda denna bilen i sommar? Keep up the good work som man säger wink

//Carfreak

1337
1 343 Inlägg
8 april 2010
Bara genom att läsa tråden så är där nästan ingen som är nöjd med Sportvagnskonsult?!
Hur kan det då komma sig att så många gjort sina bilar där?

Sen tycker jag det känns sådär att lägga ut priset på jobbet i tråden.
Det är väl mellan 2 parter.. Detta kunde skötts snyggare.

Sen måste jag kommentera det någon skrev om hantverk.
Ja det blir inte 100% perfekt så det ser ut som en maskin gjort det, men med det
sagt så ska resultatet fortfarande vara 99,9%.
Allt annat är reklamation och göra om.
Alla hantverkare får reklamationer för eller senare. Den som inte tror han får det blir inte långvarig..

I'm not a fighter, I'm a lover!

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
8 april 2010
Xtravagant: Nu är du väl ändå ute och cyklar... det är väl flera som är nöjda än missnöjda... det är bara så att det är dom som hörs. Jag har som sagt varit kund hos Krille sedan han startade nästan... och jag är nöjd!

Go Faster Motorevents, TuneTec

1337
1 343 Inlägg
8 april 2010
S500R skrev:
Xtravagant: Nu är du väl ändå ute och cyklar... det är väl flera som är nöjda än missnöjda... det är bara så att det är dom som hörs. Jag har som sagt varit kund hos Krille sedan han startade nästan... och jag är nöjd!

Jag utgår från tråden.
Och som det ser ut är du en av få som tycker att han är bra..
Men med det så lägger du in ett par saker som tex. saker som är mindre bra, håller inte tidsplan osv.
Jag är helt opartisk och bryr mig inte speciellt om han är bra eller anus då jag inte ska lämna nån bil hos han i vilket fall. Jag bara gjorde en observation.
Alla bilar han gjort som fanns på Elmia var det stora brister på. (Enligt folk i tråden.)

Sen kan jag inte hålla med dig med tidsplanen.
Säger man en tid så ska den tiden hållas. OAVSETT vad som händer.
Dålig stil att säga en tid och sen förlänga det, att du försöker skydda det är bara pinsamt.

LillNaisarn
8 april 2010
Tycker att det är tråkigt då man ska ta och kolla tråden och det är sånt snack som det är nu i den.
Alla inblandade kan väll helt enkelt reda ut det via Telefon eller PM. Jag följer inte denna projekttåd för att läsa om tjafs medlemmar emellan. Sen får väll alla "utomstående" tycka vad dom vill.

Huvudsaken är väll att dom berörda kommer upp med en lösning vilket jag tycks kunna läsa mig till hära.

876 Inlägg
8 april 2010
Xtravagant skrev:
S500R skrev:

Jag utgår från tråden.
Men med det så lägger du in ett par saker som tex. saker som är mindre bra, håller inte tidsplan osv.
Jag är helt opartisk och bryr mig inte speciellt om han är bra eller anus då jag inte ska lämna nån bil hos han i vilket fall. Jag bara gjorde en observation.
Alla bilar han gjort som fanns på Elmia var det stora brister på. (Enligt folk i tråden.)

Dålig stil att säga en tid och sen förlänga det, att du försöker skydda det är bara pinsamt.

Låter som att du inte är van att jobba med projekt. Mycket som kan gå fel eller försenas när man har andra parter/företag iblandade.

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
8 april 2010
lindell90 skrev:
Xtravagant skrev:
S500R skrev:

Jag utgår från tråden.

Låter som att du inte är van att jobba med projekt. Mycket som kan gå fel eller försenas när man har andra parter/företag iblandade.

Nä, det verkar verkligen inte så!!!

Go Faster Motorevents, TuneTec

1337
1 343 Inlägg
8 april 2010
lindell90 skrev:
Xtravagant skrev:
S500R skrev:

Jag utgår från tråden.

Jag jobbar med projekt på daglig basis.
Där det kan vara upp till 3-4 olika företag inblandade.
Men med det jag jobbar med utgår vite om man inte håller tiden.
Därför är jag som företagare oerhört noga med att hålla utsatta mål.

Kan man inte hålla det man lovar oavsett om det är tid eller resultat så blir man tyvärr inte långvarig.
Hur många det varit inblandade i detta fallet vet jag inte och det har jag inte med att göra.
Jag bara menar att tider är till för att hållas, stora eller små projekt.

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
8 april 2010
Ja tror att dom som klagar i denna tråd är perosner som aldrig jobbat själva med kolfiber...
Ja kollade på c6:an på elmia å visst, den va inte jätte fin.. Men ja tror inte att det nån i sverige som gjort det bättre än krille...särskillt inte för dom pengarna!

Sök