1662
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Avstängd
10 388 Inlägg
8 maj 2012
M_icke_ skrev:
Jag brukar själv handla på biltema och tycker att dom faktiskt har mycke vettiga och framförallt billiga prylar men för några år sen handlade de om reservdelar, biltillbehör, verktyg och verkstadstillbehör. Nu har dom mer och mer leksaker, kontorstillbehör, fritidstillbehör mm. Samtidigt som dom tömmer ut mer och mer på just bil och verkstadsfronten. När jag skaffade bil för 6år sen så hade dom så gott som allt man behövde.

Fråga: har du samma bil idag som för sex år sedan?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 415 Inlägg
8 maj 2012
it_mutt skrev:
M_icke_ skrev:
Jag brukar själv handla på biltema och tycker att dom faktiskt har mycke vettiga och framförallt billiga prylar men för några år sen handlade de om reservdelar, biltillbehör, verktyg och verkstadstillbehör. Nu har dom mer och mer leksaker, kontorstillbehör, fritidstillbehör mm. Samtidigt som dom tömmer ut mer och mer på just bil och verkstadsfronten. När jag skaffade bil för 6år sen så hade dom så gott som allt man behövde.

Fråga: har du samma bil idag som för sex år sedan?

jag har också märkt det. förut för några årsen hade dom en mängd delar till dom flästa bilarna, men inte lika mycket idag.
T.ex inre styrstag köpte jag till min gamla 940, men fick fel inre gänga, så lämna den tog den andra. tror det var M17 och M14 men inga av passa. utan på volvo satt det M16... skrev ett brev till biltema och frågade varför det var så. då fick jag  tillsvars att passar den inte så får man modifera om den! men hur skall man kunna göra det när de är en KULled? aja den hamna på hyllan och ligger kvar där fortfarande...

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 482 Inlägg
8 maj 2012
Biltema Tvål, diskmedel, disksvampar, diskhandskar, toalettsits "softclose", led dushmunstycke, handcreme m.m är goood shait! Deras rakapparat fungerar helt okej också. Tv väggfästet är färmodligen rätt bra med, tvn har inte ramlat ner än smile

BLT Service
Theracords Music Label

2 415 Inlägg
8 maj 2012
Noxxer skrev:
Biltema Tvål, diskmedel, disksvampar, diskhandskar, toalettsits "softclose", led dushmunstycke, handcreme m.m är goood shait! Deras rakapparat fungerar helt okej också. Tv väggfästet är färmodligen rätt bra med, tvn har inte ramlat ner än smile

Led dusch munstycke? har dom de? haru länk?

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
8 maj 2012
Tryck_o_pys skrev:
Noxxer skrev:

Led dusch munstycke? har dom de? haru länk?

http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Badru … ED-868301/

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

RACESOLUTIONS.SE
43 Inlägg
8 maj 2012
Om dom inte vill döpa om biltema till feltema, kan dom väll iallafall döpa om det till pryltema?  Förr hade dom ju sotningssatser och avgassystem till nästan alla bilar, nu är det mäst marchaller, toaborstar och värmeljus?.....

Eating R:s, Shitting Aeros

2 415 Inlägg
9 maj 2012
någon som vet om biltema har verktyg till o ta loss ventiler och kunna slipa in?

Turbobonde
277 Inlägg
2 415 Inlägg
9 maj 2012
Lopphunden skrev:
Tryck_o_pys skrev:
någon som vet om biltema har verktyg till o ta loss ventiler och kunna slipa in?

Kanske dessa för att ta loss: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … age-19227/
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … age-19228/

Slipning: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … ov-191383/
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … ar-191393/

Tack. jag ringde AD nyss. och dom skulle beställa hem. kosta 500 för allt smile

Putsar Cosworth
195 Inlägg
9 maj 2012
Just knäckt en av deras hylsor, deras vanliga ur dom blå satserna. Folk säger att dom ska hålla så jäkla bra så det var lite av en besvikelse. Tuktade ändå inte ihjäl den wink Men får en ny på garantin!

Audi hatare.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
9 maj 2012
Hur är Biltemas länkarmar till 850?

2 415 Inlägg
9 maj 2012
fantomen skrev:
Just knäckt en av deras hylsor, deras vanliga ur dom blå satserna. Folk säger att dom ska hålla så jäkla bra så det var lite av en besvikelse. Tuktade ändå inte ihjäl den wink Men får en ny på garantin!

jag har knäckt många av biltemas hylsor. men då har jag jobbat hårt med dom.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
9 maj 2012
Jag har jobbat hårt med en av deras medelstora blå hylsnyckelsatser. har inte dragit sönder något.. Dock när jag skulle köpa mig en till likadan sats och även kollade på övriga så såg jag mängder med hylsor som var sönder/spräckta etc  antagligen någon som bytt eller så var det så från fabrik.  ska nämnas att spärrskaften på en del satser är jäkligt dåliga dock!  spec från den stora grå lådan.

3 466 Inlägg
9 maj 2012
Men dessa rackarna kan man inte annat än älska! Har ett 1/2" som plågats rejält i många år nu.. De kallar jag prisvärt! wink
http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverkty … tag-10516/

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

2 266 Inlägg
9 maj 2012
Extrazz skrev:
Hur är Biltemas länkarmar till 850?

Funkar bra håller lika länge som volvo original till halva priset

svetsdiff !!!

17 Inlägg
9 maj 2012
Billigt skit - skitbilligt, det tycker jag att Biltema borde ha som slogan för det är rätt passande.

Men skämt å sido, mycket fungerar därifrån. Har haft ett av deras 10 årsgaranti-hylsnyckelset i tio år och ingenting har gått sönder, däremot har jag tappat bort hälften av grejerna. Köpte deras största sats med tumhylsor till jänkarn för 5 år sen och samma sak där, lite borttappat men ingenting trasigt. Vad jag däremot aldrig skulle köpa är saker som antingen mitt eller bilen liv hänger på, dvs kamrem, bromsar etc.
Polarns farsa som har däckfirma testade köpa en av deras krafthylsor men den splittrades när han använde den med mutterknackaren så det är väl inte helt att rekommendera. Samma polare körde med biltemas luftfilter i sin bil vilket resulterade i att avgasvärderna på besiktningen vart skyhöga. Bytte till märkesfilter och åkte tillbaka och bilen gick igenom ua. Köpte även deras "halvsats"-avgassystem till en gammal 740 men det passade inte för fem öre. Man fick trixa med universalupphängningar och våld för att det skulle vara kvar och då skramlade det i underredet istället.
Och så har man ju hört om automatlådor som börjat slira nästan omedelbart med Biltemas olja osv osv.

Sen måste jag ju säga i egenskap av målare att jag skulle aldrig köpa nånting av Biltemas färger, penslar eller spackel. Det är bara skräp.

Så nog går det väl att handla grejer från Biltema, bara man kommer ihåg att man får vad man betalar för.

Keep on Doggin'

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
9 maj 2012
Biltemas rostfria avgasrör är dock feretta (stavning)  och är väldigt billigt och bra!

Bromssköldar är billiga och bra känns väldigt gedigna med.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 maj 2012
EyeHateGod skrev:
Billigt skit - skitbilligt, det tycker jag att Biltema borde ha som slogan för det är rätt passande.

Men skämt å sido, mycket fungerar därifrån. Har haft ett av deras 10 årsgaranti-hylsnyckelset i tio år och ingenting har gått sönder, däremot har jag tappat bort hälften av grejerna. Köpte deras största sats med tumhylsor till jänkarn för 5 år sen och samma sak där, lite borttappat men ingenting trasigt. Vad jag däremot aldrig skulle köpa är saker som antingen mitt eller bilen liv hänger på, dvs kamrem, bromsar etc.
Polarns farsa som har däckfirma testade köpa en av deras krafthylsor men den splittrades när han använde den med mutterknackaren så det är väl inte helt att rekommendera. Samma polare körde med biltemas luftfilter i sin bil vilket resulterade i att avgasvärderna på besiktningen vart skyhöga. Bytte till märkesfilter och åkte tillbaka och bilen gick igenom ua. Köpte även deras "halvsats"-avgassystem till en gammal 740 men det passade inte för fem öre. Man fick trixa med universalupphängningar och våld för att det skulle vara kvar och då skramlade det i underredet istället.
Och så har man ju hört om automatlådor som börjat slira nästan omedelbart med Biltemas olja osv osv.

Sen måste jag ju säga i egenskap av målare att jag skulle aldrig köpa nånting av Biltemas färger, penslar eller spackel. Det är bara skräp.

Så nog går det väl att handla grejer från Biltema, bara man kommer ihåg att man får vad man betalar för.

Filter leverarades förut av Wix & Mann, har kört dem genomgående i alla mina bilar utan problem så där tror jag att du råkat ut för ett fall av "biltema-skitsnack".
Deras automatolja körde jag alltid förut innan den blev semisyntetisk & det funkade strålande även under Power Meet i Västerås.

Jag har noterat att tamejfan alla överallt har en kompis vars motor rasade pga biltema, om detta var sant så skulle det väl inte finnas några bilar kvar i Sverige? Dessutom är det alltid en kompis, halvsyrrans morbror eller grannens pokerpolares moster....

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

5 198 Inlägg
10 maj 2012
RD_87 skrev:
EyeHateGod skrev:

Filter leverarades förut av Wix & Mann, har kört dem genomgående i alla mina bilar utan problem så där tror jag att du råkat ut för ett fall av "biltema-skitsnack".
Deras automatolja körde jag alltid förut innan den blev semisyntetisk & det funkade strålande även under Power Meet i Västerås.

Jag har noterat att tamejfan alla överallt har en kompis vars motor rasade pga biltema, om detta var sant så skulle det väl inte finnas några bilar kvar i Sverige? Dessutom är det alltid en kompis, halvsyrrans morbror eller grannens pokerpolares moster....

Underbart lol

3 466 Inlägg
10 maj 2012
Provade biltemas bakljusfärg igår, underbart resultat! Bättre resultat och halva priset jämfört med den mekonomen säljer.smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök