Billigt skit - skitbilligt, det tycker jag att Biltema borde ha som slogan för det är rätt passande.
Men skämt å sido, mycket fungerar därifrån. Har haft ett av deras 10 årsgaranti-hylsnyckelset i tio år och ingenting har gått sönder, däremot har jag tappat bort hälften av grejerna. Köpte deras största sats med tumhylsor till jänkarn för 5 år sen och samma sak där, lite borttappat men ingenting trasigt. Vad jag däremot aldrig skulle köpa är saker som antingen mitt eller bilen liv hänger på, dvs kamrem, bromsar etc.
Polarns farsa som har däckfirma testade köpa en av deras krafthylsor men den splittrades när han använde den med mutterknackaren så det är väl inte helt att rekommendera. Samma polare körde med biltemas luftfilter i sin bil vilket resulterade i att avgasvärderna på besiktningen vart skyhöga. Bytte till märkesfilter och åkte tillbaka och bilen gick igenom ua. Köpte även deras "halvsats"-avgassystem till en gammal 740 men det passade inte för fem öre. Man fick trixa med universalupphängningar och våld för att det skulle vara kvar och då skramlade det i underredet istället.
Och så har man ju hört om automatlådor som börjat slira nästan omedelbart med Biltemas olja osv osv.
Sen måste jag ju säga i egenskap av målare att jag skulle aldrig köpa nånting av Biltemas färger, penslar eller spackel. Det är bara skräp.
Så nog går det väl att handla grejer från Biltema, bara man kommer ihåg att man får vad man betalar för.
Keep on Doggin'