Samma erfarenheter av billiga batterier jämfört med dyra. Dock aldrig använt mig av biltema-batterier men andra budgetmärken som t.ex bruksbo. Batterierna fungerar väldigt likvärdigt sålänge det inte är minusgrader och i -20°C och kallare är det riktig stor skillnad.
T.ex bruksbo batteriet på 60Ah jag nämnt kostade 699kr på rusta, reklamerade det efter 6 månader (köptes i juli och reklamerades i Januari)) och köpte då ett Varta D24 för 979kr istället och som nu fungerat perfekt i två års tid även i -30°C.
Vad jag vill påpeka med detta är: Bor man där det är kallt på vintern så är dessa 200-300kr extra för ett märkes-batteri värt pengarna.
Men hur mycket har biltema i kallstarts effekt då? Ofta har billiga och dyra batteri samma ah men att dyrare batteri har bättre kallstarts effekt mvh Andy
faktist varit otroligt nöjd med biltemas batterier har haft ett antal som är av den modellen dom testade och trotts att vädret varit allt utom okej och att bilar stått otroligt länge har jag aldrig haft några som helst problem.
numera sätter jag batteriet på laddning ganska ofta när det är minusgrader ute brukar turas om vilken bil som får laddning. fast nu har jag ingen bil med tema batterier men tror vårat franska äckel behöver nytt batteri nu när tempraturen kryper ner lite
Har lagt på hela underedet och har hållt ca 20-22 grader i verkstan hela tiden. Men det visar inte den minsta tendens till att börja torka. Bilen har nu stått i 2 veckor men fortfarande lika klibbigt. Varför?
Vet någon annars vad man kan göra åt detta? Typ lägga någonting över?
Tacksam för snabbt svar!
när vägdammet o sånt kommer så stelnar det till lite mera
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Ja de gör de kanske. Men vill inte montera upp något när de är så kladdigt. De är gula saker som ska upp så kommer se för jävligt ut sen ju!!
Jag har använt biltemas underredsmassa. Tyckte den man sprytar på aldrig torkade. Så jag köpte en 5k burk underredsmassa som dem också har. Dock måste du själv kleta på denna. Denna stelnar efter ca 3 dagar (om det är +). (kolla min projekttråd så ser du) dock har jag nog använt mig av för mycket. Men men...
Hur är Biltemas xenon? funderar på att sätta skiten i nissanen och Audin (EXTREMT dåligt ljus i audin..)
Tänkte prova på nissen då den är bes och audin ska bes på tisdag osv..
Riktigt bra ljus tycker jag,dock så fick jag åka in och byta hela kittet mot ett nytt på garanti då båda ballasterna gav upp efter bara några månader. Kanske jag fick ett måndags-ex,för jag vet många som kör med biltemas xenon utan några problem alls.
Rekomenderar dig att ta en titt i mitt projekt. Tror det kan ge dig en liten bild på vad jag menar
Det med att måla över har jag också gjort. I somras när jag demonterade min kräningshämmare fram så slipade jag bort all rost, på med grundfärg och sedan biltemas underredsmassa (på sprejburk, ej tryckluft). Nu i vinter (december) när jag äntligen skulle montera den så var den fortfarande klibbig! Så jag bestämde mig för att tästa måla ett lager hammarlack för att se vad som hände. För mig brukar hammarlack på en "vanlig" yta ta ca 6h att bli klibbfri. Då är det också +3-4°. Nu tog det ca 1-1.5 dygn så var det klibbfritt!
Nu blev det en hel del men kanske kan det hjälpa dig. Har du frågor så skicka pm!
Har rollat huvar och sparklådor i den färgen, de har fungerat ypperligt iaf
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exterior/Kolfiberfilm-3D-33592/ Någon som provat denna utvändigt? Tänkte testa detta på grillen.
Hade denna på bakspegelkåpor å den fyllde sin funktion