1961
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

7 440 Inlägg
18 juli 2014
Extrazz skrev:
Feltema har både bra och dåliga saker. Lite som att köpta jordgubbar.  Är de svensodlade? Hur många är så dåliga att man måste slänge ett par ut varje paket?

Har en liten kompressor från feltema. Den har rullat i 15 år utan större bekymmer. Nu byter de leverantörer titt som tätt förvisso men att biltema bara ha skit stämmer inte. Dock gäller det att kontrollera vad som är bra och inte. Vissa saker är faktiskt ganska svårt att misslyckas med.

japp, deras verktyg med 5-10 års garanti är helt ok,,

Ford fantast
1 607 Inlägg
18 juli 2014
om delarna är solida eller bara har EN funktion så är biltemas prylar bra

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

138 Inlägg
27 juli 2014
Vad säger ni om biltemas bränslefilter?
Rätt stor prisskillnad mot original

Avstängd
10 388 Inlägg
27 juli 2014
Slappa skrev:
Vad säger ni om biltemas bränslefilter?
Rätt stor prisskillnad mot original

Funkat bra de gånger jag använt iaf

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

71 Inlägg
28 juli 2014
kapade isär ett bränslefilter till en bmw e39 från tema för nått år sedan o gjorde de samma med ett original.
kan säga att de fanns inte mycket filtrering i tema varianten. köper mycket grejer på tema men andvänder sunt förnuft. klyschan man får vad man betalar för stämmer rätt bra på de mesta.sen att det är ockerpriser på massa grejer i detta land e ju en annan femma om man jämför med resterande delar av klotet.blir oftast inte så mycket dyrare o handla riktiga grejer i slutändan. För inte skulle väll någon köpa pacemaker på tema om de va tvungna wink

1 020 Inlägg
30 juli 2014
Handlade lite leder o drivknutsfamask för några dagar sen.
Fick känslan av att kvaliten kanske blivit bättre på grejorna.
Damasken var där rigtigt spännband till inte den skiten man ska dra i o sen vika över kanten.
Lederna fanns det tom nya skruvar medbi paketen samt att gummit var grönt/genomskinligt.
Har dom kanske börjat kosta på det lite numera.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 juli 2014
Ni som klagar på oken, ni vet väl om att det är 1 års garanti på de? Spara kvittot...Sitter Biltema ok bak på min Passat, ena sidan gav upp efter ca 2.5 år o ca 9000 mil, andra sidan still-going-strong. Det som hände vara att kolven "fastnade" skivan blev illröd...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Voodoo
1 444 Inlägg
30 juli 2014
biltemas skruv städer suger.. haft min i ett år och ja idag så gick den  av när jag skulle klämma fast en hylsa i den..  verkligen asbra kvalla..

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

152 Inlägg
30 juli 2014
Någon som kör med biltemas spacer?

X40 Nordic Forum

1 Inlägg
30 juli 2014
Jag har använt Biltemas 5 mm spacers några gånger och dom fungerar:)

152 Inlägg
30 juli 2014
Georgie skrev:

Upplever du förbättrad väghållning ?

Dem är billigare än modellanpassade wink

X40 Nordic Forum

315 Inlägg
30 juli 2014
Inte biltema men hoppas det är ok endå, men någon som provat dessa http://www.skruvat.se/Bussning-vaxelspak-P11341.aspx?
likvärdiga volvos?

beställer gärna på nätet hinner aldrig till att beställa hos volvo jobbar sådana tider...

vet inte om det finns någon annan tråd där det diskuteras om skruvats produkter...

skall även köpa ett nytt expansions lock till volvo 740in på skruvat hur känns kvaliten på det?

tack på förhand!!

Driven08 skrev:
Georgie skrev:

Upplever du förbättrad väghållning ?

Dem är billigare än modellanpassade wink

Kör med 5mm bak (Hade fram förr också), tänkte inte alls på om det blir någon skillnad med väghållningen, det är mest till för om man vill ha ut hjulen lite smile

Kört med dem i snart fem år (enbart sommartid) och dem är hela, fina och klarar av höga hastigheter smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

2 407 Inlägg
30 juli 2014
Jag har kört med dom minsta och dessa funkar skitbra iaf!  Även att lägga dubbelt osv

414 Inlägg
30 juli 2014
Lägger man mer spacers än navet sticker ut så blir det svårt med centrering av fälgen så då funkar de inte sådär jättebra... Ska man dessutom ha dem på en bil utan pinnbult är de rätt tråkiga och montera... smile

1 020 Inlägg
30 juli 2014
joH900 skrev:
Lägger man mer spacers än navet sticker ut så blir det svårt med centrering av fälgen så då funkar de inte sådär jättebra... Ska man dessutom ha dem på en bil utan pinnbult är de rätt tråkiga och montera... smile

Går rätt hyfsat o göra det med bultar.
Man får skruva lite på varje då får man det ok.
Men helt klart är att det ej är ultimat.
Hade navet från en bromsskiva som spacers där räkte navet än o navet brukar bygga ganska mycket.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

152 Inlägg
31 juli 2014
Någon som har något att sägs om biltemas sportstolar? Duglig komfort ? , montering ?, godkänd genom besiktningen ?

X40 Nordic Forum

5 750 Inlägg
1 augusti 2014
Beror på hur du är byggd. Är du byggd som mig så är dem både för små i längden och på bredden. (185cm lång och lite korpulent).

Komfort är väl snäppet bättre än en parkbänk, riktigt hårt skumgummi i stolarna. Inget jag skulle vilja sitta på många timmar i sträck.

Montering genom att antingen montera fast i bilen med egenbyggda fästen eller modifikation av originalstolarnas skenor så du har justering.

Godkänd genom besiktningen är den förmodligen så länge den sitter ordentligt, dock inte godkänd till något annat.

467 Inlägg
2 augusti 2014
Biltemas vindrutetorkare? Något att ha eller nej?

367 Inlägg
2 augusti 2014
Jag har deras flatblade, änsålänge har dom fungerat hur bra som helst!

Sök