Ja, eftersom det verkar vara på fler ställen som gamlingar kör som galningar så verkar det uppenbarligen finnas ett intresse...
Nu drog du gamlingarna över en kant. Finnes en övningsförare som satte sin bil rätt i en butik nånstans i skåne 18 år var hon eller nått. hände dock för ett par år sedan. Finns många som verkar vilja hälsa på i butiker med bilen.
skulle vara en uppkörning o teori prov vid nån speciell ålder , typ 65 eller 70 .. då skulle man få bort såna där gubbar o tanter som missar pedaler hit o dit
skulle vara en uppkörning o teori prov vid nån speciell ålder , typ 65 eller 70 .. då skulle man få bort såna där gubbar o tanter som missar pedaler hit o dit
det är inte bara gammalt folk som gör så ska du se.
Skulle vara läkarkontroll från 50år och sedan vart femte år efter det. Visst finns det yngre samt medelålders som gör fel i trafiken men jag hade personligen uppskattat en läkarkontroll då och då. Många märker inte när syn m.m blir sämre.
Håller med "talibangran" att man borde införa ett "lämplighets-test" vid 60års åldern eller nått. Nog för att ungdomar kan köra illa men jag tror att ungdomar testar gränser medans äldre personer helt enkelt inte kör "lika bra" som dom brukade längre, sämre reaktionsförmåga m,m.. men det är vad jag tror..
Skulle vara läkarkontroll från 50år och sedan vart femte år efter det. Visst finns det yngre samt medelålders som gör fel i trafiken men jag hade personligen uppskattat en läkarkontroll då och då. Många märker inte när syn m.m blir sämre.
På C-kort är det ju krav på syntest med jämna mellanrum efter en viss ålder. Farsan får gå och göra syntest vart 10e eller 5e år nu, och han är 49.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
På C-kort är det ju krav på syntest med jämna mellanrum efter en viss ålder. Farsan får gå och göra syntest vart 10e eller 5e år nu, och han är 49.
bara syntest, jag får gå igenom allt möjligt, hjärta, lever, syn, blod, socker, mm.mm vart 10 år..
Ja varför inte på alla var tionde år.. med tanke på alla nya lagar å regler som komemr varje år.
Ja varför inte på alla var tionde år.. med tanke på alla nya lagar å regler som komemr varje år.
Ja precis. Istället för att hitta på massa nya saker man kan få böter för så kan de väl införa nått sånt. Tycker det är konstigt att nån sån idé inte har nått högre uppsatta personer än...
Even fools they say, can find a way out of the dark.
Var en 40-åring här i Halmstad som tryckte på fel pedal och backade över en cyklist och mosade sen en lyktstolpe. Cyklisten avled... Så det är inte bara gamla det händer på, beror nog mer på orutinerade förare eller sådana som har för mycket självförtroende tills det händer...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.