3063
Sök

Köpa ny bil till sambon

44 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
ja, som ni alla vet har tjejer olika "krav" på bilar, framför allt "snygg" ist för praktiskt osv.

NU har hon fått för sig att köpa en mercedes A 180 från -00, Jag vet absolut ingenting om denna bil, dyr å fixa? lätt att få tag i delar själv? vanliga fel osv?

Själv har jag sagt en golf eller en polo, bästa bilen man kan ha om man vill ha en driftsäker bil ju! Några andra förslag kanske? på en "snygg" och bensinsnål bil framför allt i 50 000 kr klassen?

blacken
12 februari 2009
Att tjacka bil till riksdagen är igentligen inget "problem", om den funkar eller ej är ganska så ovidkommande. Huvudsaken att den är skitsnygg på uppfarten.. tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 februari 2009
emilwenliden skrev:
ja, som ni alla vet har tjejer olika "krav" på bilar, framför allt "snygg" ist för praktiskt osv.

NU har hon fått för sig att köpa en mercedes A 180 från -00, Jag vet absolut ingenting om denna bil, dyr å fixa? lätt att få tag i delar själv? vanliga fel osv?

Själv har jag sagt en golf eller en polo, bästa bilen man kan ha om man vill ha en driftsäker bil ju! Några andra förslag kanske? på en "snygg" och bensinsnål bil framför allt i 50 000 kr klassen?

Har själv letat bil i den klassen till en kusin, ska bli en Merca A-klass har jag tänkt. Trots allt en Mercedes och den är lätt och smidig att köra och otroligt rymlig med tanke på storleken, tex kan man plocka ut baksäte och passagerarsätet HF om man vill och få stort lastutrymme.

Någon A180 fanns inte 2000, då hette dom A140,160 och 190 (bensin, senare en A210 "AMG") och en A170 CDI (diesel). A180 lom iom den nya generationen, då som A180 CDI. Har kört en sån och det är mkt fina bilar, men går inte att hitta för 50k tyvärr.

Satsa på A190 fick jag höra av en säljare, den enda av dem där det händer nått när man trycker på gasen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök