Idag bytte jag oljetråg till 960 Satte på de nya motorfästerna+kuddar Sen la ja ner han för att testa om nått behövdes göras om.. Allt passade 100%
*Måste dock hitta ett 960 oljepumpsrör eller svetsa om de jag har nu..
Kvar att göra... *Sätta på Svänghjul,lamell,tryckplatta *Svetsa om vattenrör *Bygga om oljertrycks-rör/retur *Plocka bort AC *På med resten av delarna som insug,grenrör m,m *Tvätta/lackera massa delar *Rensa bort onödig el *Koppla in Civinco Sprut *Uppstart *Reg-besiktning
Kan du regbesiktiga med tredjeparts-insprutning? Mycket tveksam till det.
har man kontakter så går det
Ungefär som att köra igenom besiktningen med trimmad bil väl - bara för att den gått igenom besiktningen är den inte laglig.
hehe snat ska regbesikta utan turbo så den är reggad med 6:a sen blir det att bygga snabbfästen att skifta med på turbo-grenröret angående boxarna så ligger civinco sprutet i handsfacket.. där kan man låsa och om dom nu vill se att det sitter orginal boxar kan jag sätta dit dom lösa fast dom inte är inkopplade så de ska nog gå
hehe snat ska regbesikta utan turbo så den är reggad med 6:a sen blir det att bygga snabbfästen att skifta med på turbo-grenröret angående boxarna så ligger civinco sprutet i handsfacket.. där kan man låsa och om dom nu vill se att det sitter orginal boxar kan jag sätta dit dom lösa fast dom inte är inkopplade så de ska nog gå
Ska du köra in med T6an utan turbo bara?
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
japp Regbesikta med T6:a utan turbo kör med 960-grenrör så det ser ut som en 6:a ifrån en vanlig 960.. pluggar bara oljereturerna å de på regbesiktning sen åker de på ÅKA-FORT grejjer:D
Kan du regbesiktiga med tredjeparts-insprutning? Mycket tveksam till det.
har man kontakter så går det
Ungefär som att köra igenom besiktningen med trimmad bil väl - bara för att den gått igenom besiktningen är den inte laglig.
Ehh lagligt är överskattat bara man slipper Pappa blå så är man ju nöjd. Sånt man får räkna med när man ska trimma annars är det ju lika bra att man skiter i det. Får ju vara beredd på att ta konsekvenserna när det händer ngt. Svårt att hålla en trimmad bil på rätt sida lagen
Ser jäkligt bra ut detta bygget. Läst igenom hela tråden, tog sin tid men d va d värt... Tänkte passa på att fråga hur du får 940/960mätarna att lira ihop med övriga 740 detaljer (tankmätare,hastighetsmätare,mm) Är inte insatt så hur det ser ut, men har kikat bland art nr på volvo på soppapumpen. Valde att inte byta till 940 instrumentpanel då jag inte visste hur mätarna skulle funka. En kompis satte 940 axel på sin 740-86a å hastighetsm.ätaren stack iväg i över 200 när han i själva verket låg i 50 (har aldrig sett en trippmätare rulla på så fort)
Ser jäkligt bra ut detta bygget. Läst igenom hela tråden, tog sin tid men d va d värt... Tänkte passa på att fråga hur du får 940/960mätarna att lira ihop med övriga 740 detaljer (tankmätare,hastighetsmätare,mm) Är inte insatt så hur det ser ut, men har kikat bland art nr på volvo på soppapumpen. Valde att inte byta till 940 instrumentpanel då jag inte visste hur mätarna skulle funka. En kompis satte 940 axel på sin 740-86a å hastighetsm.ätaren stack iväg i över 200 när han i själva verket låg i 50 (har aldrig sett en trippmätare rulla på så fort)
Har du tips? Skulle få grejerna gratis:(
Tackar tackar Trevligt när folk läser allt:)... Jag kör med volvo 940-Elsystem och när jag satte i 960-instrumentpanel behöll jag 940-mätarhuset och satte det i 960-panelen då det är samma fästen sen använder jag ECC ifrån 940 och fått igång så allt funkar med 940-elsystem.. Har dock inte fått igång Hastighetsmästaren men de fixar la sig senare