sha jag har 2 st kamaxlar liggandes jag undrar A-Kam va gör den ? sen har jag en kam som det står antingen W eller M på undrar om det finns nån av dom ?
det är ju modellerna på kammarna, antar att de är till volvo 8V isf är A kammen den bättre av dom.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
M-kam = Mes kammen haha. A-kam= Sitter i vissa turbo motorer för att få bottendrag. Som sakt. Om du slänger i A-kammen så får du bättre bottendrag men sämre på högre varv.
Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Orginal på tex 230FT sitter T kammen som är konstruerad för att strypa motorn på höga varv. A kammen öppnar upp en orginal turbomotor så den andas över 5000 rpm.
/Göran
SLG skrev:
Om du slänger i A-kammen så får du bättre bottendrag men sämre på högre varv.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Orginal på tex 230FT sitter T kammen som är konstruerad för att strypa motorn på höga varv. A kammen öppnar upp en orginal turbomotor så den andas över 5000 rpm.
/Göran
SLG skrev:
Om du slänger i A-kammen så får du bättre bottendrag men sämre på högre varv.
det där lät intressant men om man slänger i en " VX3 " kam ? vad händer då ?`sen är det lätt att byta kam ? vet nämligen inte hur man gör
tar av kamremmen skruvar ur kammen som sitter där och skruvar i den nya likadant...
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.