2493
Sök

Motorlampan Lyser Nissan Sivlia s15 HJÄLP!

AT Däck
501 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Hej

Idag när jag skulle provstarta bilen efter ett bra tag så tändes motorlampan i bilen o jag har ingen aning vad det kan vara

det jag har gjort med bilen i vinter är Bytt lmm , bytt sprut till ett apexi Power fc o bytt bränslespridare + att bilen är omappad så den måste få helt fel värden ..

när jag har igång bilen och gasar med den så går den upp i varv som den ska lr den tar lite längre tid på sej så jag antar att det inte är luftmassemätaren men jag kan ha fel ... är det nån här på garaget som kan veta vad felet är är väldigt tacksam för svar

mvh Aldin

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

AT Däck
501 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
är det abslolut ingen här inne som vet vad det kan vara

AT Däck
www.atdack.se

782 Inlägg
15 februari 2009
Hmm har du provat med orginal ecu:n Verkar värdena på commandern stämma? om du väljer  8 channel så får du upp värdena.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

AT Däck
501 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
bushmyra skrev:
Hmm har du provat med orginal ecu:n Verkar värdena på commandern stämma? om du väljer  8 channel så får du upp värdena.

ne dom stämmer nog inte alls för jag har inte ställt i vilka bränslespridare jag har eftersom jag inte visste hur man gjorde

AT Däck
www.atdack.se

68 Inlägg
4 mars 2009
Du kan vara hyfsat lugn. Med PFC'n inkopplad så fungerar motorlampan som en indikator för spikningar.
Så, så länge du inte har tänk köra den omappad så är det ju som det ska vara då smile

Sök