4432
Sök

Frågor ang bmw touring har noll koll !!

2 594 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#1
hej har funderat på köpa en bmw touring frågan är vilken av alla touringar ska man satsa på? kollat lite på blocket å hittat 320,525,318,316,325,530, fattar nada av alla betäckningar har vart 0 intresserad av bmw innan så,

årmod jag söker är 01-03 jag vill ha den modell som är billigast att äga försäkringsmässigt samt största bagaget då jag har två barn sen vill jag minst ha 200hk gärna mer samt vad det finns för styling samt trimm till dom


tacksam för svar

DFFL
9 020 Inlägg
25 februari 2009
#3
Störst utrymme, minst 200hk = 530

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 798 Inlägg
25 februari 2009
#4
Ja då borde en 330 eller kanske en 530-540 kunna passa. Då de har över 200 hk. Dock kankse inte 540 är den billgaste då de är v8 i den. Har du kollat autopower.se mkt bra bmw sida.

Men som sagt 530 borde passa bäst stor bil me go motor

För allt under 530 och 330 är under 200 hk
Senast redigerat av fredde85 (25 februari 2009)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

OEM <3
6 957 Inlägg
25 februari 2009
#5
Du skulle inte klara dig med 192 hk då? Isf vore ju en 525 rätt okej i mina ögon smile

Kollade lite, tog nu bilar med M-paket, går att komma billigare undan utan detta.

525:
http://www.blocket.se/vi/20092443.htm?ca=13_s

http://www.blocket.se/vi/19537906.htm?ca=13_s

530:
http://www.blocket.se/vi/20358294.htm?ca=13_s

325:
http://www.blocket.se/vi/20028876.htm?ca=13_s


För skojs skulle tittade jag lite försäkring, på mig som är 21 år och bor inte i en allt för
stor stad skulle en 525:a (2003) kosta:

Hos atava:
Mil: 1500
Ej anmält skada
Sj.risk 6000kr

Medium kostar: 1220kr/mån och Large kostar 1251kr/mån

Hos Trygghansa:
Mil: 1500
Sj.risk 6000kr

1605kr/mån

Men sen så antar jag att du är född (-83) av ditt namn att dömma?
Så de bör ju bli bra mkt billigare för dig över 24år.

Sen så tror ja man kan kapa priset på försäkring rätt bra hos Länsförsäkringar

Mvh Björk smile

OEM <3

3 120 Inlägg
25 februari 2009
#6
För att kontra lite på bjorks prisbild;

http://www.blocket.se/vi/18261966.htm?ca=23_8_s
BMW 525, 02:a, touring, 75.000 kr.

Över 85.000 hade jag aldrig gett för de bilar bjork länkar till, det är inte lätt att sälja bil idag och det går att pruta mer än friskt, dessutom har modellen mer än 10 år på nacken.


Entreprenör
1 286 Inlägg
25 februari 2009
#7
viccoA skrev:
För att kontra lite på bjorks prisbild;

http://www.blocket.se/vi/18261966.htm?ca=23_8_s
BMW 525, 02:a, touring, 75.000 kr.

Över 85.000 hade jag aldrig gett för de bilar bjork länkar till, det är inte lätt att sälja bil idag och det går att pruta mer än friskt, dessutom har modellen mer än 10 år på nacken.

Dom Björk har länkat in har varit Sv-Sålda bilar som varit välutrustade med M-paket osv...
Den du länkar in är ju ett riktigt importvrak utan M-Paket dessutom.

// Niklas Johansson

OEM <3
6 957 Inlägg
25 februari 2009
#8
NiKeMaN skrev:
viccoA skrev:
För att kontra lite på bjorks prisbild;

http://www.blocket.se/vi/18261966.htm?ca=23_8_s
BMW 525, 02:a, touring, 75.000 kr.

Över 85.000 hade jag aldrig gett för de bilar bjork länkar till, det är inte lätt att sälja bil idag och det går att pruta mer än friskt, dessutom har modellen mer än 10 år på nacken.

Dom Björk har länkat in har varit Sv-Sålda bilar som varit välutrustade med M-paket osv...
Den du länkar in är ju ett riktigt importvrak utan M-Paket dessutom.

Tack smile

Sen satte jag en milgräns på 12000 mil, för iaf jag skulle ALDRIG köpa en bil som rullat (om vi inte
pratar äldre Volvos) längre än 15000mil..inte för att dom är direkt dåliga men ett lågt miltal mår magen bra av smile

Och som sagt, läs ett inlägg ordentligt..jag skrev att jag tog bilar med M-paket (tkr det är ganska givet om man ska ha BMW) och att det går att komma billigare undan.

Mvh Björk
Senast redigerat av Bjork (25 februari 2009)

OEM <3

Tro mig det går att köra fortare än 110:)
215 Inlägg
25 februari 2009
#9
Jag har en bmw 520i touring 02a..
Är jävligt nöjd med den..
Har haft den i några månader nu och jag gav 80 000 för den men då in gick en massa andra fälgar och så men den är helt orginal..
Går riktigt billigt med ca 0.7-0.8 liter milen..
Skall till fjälls i helgen med den så då får ja reda på vad de drar lång körning med..

Du vet ju vart jag bor om du vill kolla på den:)

mvh sa11e

Jag kör traktor:)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 februari 2009
#10
Jag har själv en 530 touring 03a Svensk såld där du kan titta på bilder
Och här får du lite upplysning om 530, underbart bil att äga. helförsäkring per år för mig 7.000:- bensin ligger jag på 0,8- 0,9, det berör på hur du kör.
det är inget touring på wikipedia men det är bra upplysning.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E39
Senast redigerat av alain (25 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

3 120 Inlägg
25 februari 2009
#11
Tja jag säger inte att den jag länkade till var så bra, men är övertygad om att man får en sv-såld med få ägare, med m-paket för de pengar jag nämner. Det är köparens marknad...

Om sen det finns de som tror att en sv-såld 530 från 02 är värd 130 tusen så visst fine.
Senast redigerat av viccoA (25 februari 2009)


OEM <3
6 957 Inlägg
25 februari 2009
#12
viccoA skrev:
Tja jag säger inte att den jag länkade till var så bra, men är övertygad om att man får en sv-såld med få ägare, med m-paket för de pengar jag nämner. Det är köparens marknad...

Om sen det finns de som tror att en sv-såld 530 från 02 är värd 130 tusen så visst fine.

Med låga mil? Isf skulle man ju slå till tongue
Att en BMW står högt i pris borde väl kännas bra? Sj tkr jag en Sv-såld 530 från -02 med låga mil/ägare
kan vara värd 130k, de inte mkt pengar om du jämför med va du får...eller?
Jämför bilar i samma prisklass och se va du får som kan matcha en BMW smile

OEM <3

Egenföretagare
999 Inlägg
25 februari 2009
#13
Miltal är ju personligt, men jag tycker BMW verkar tåla höga miltal utan problem.
Och E39 börjar bli till åren, så det är bara att pruta wink


2 594 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#14
ok tackar för upplysningen hur många mil borde man kolla efter har mest kört vovlo å dom kan ju rulla hur långt som hellst hur är de med bmw där osv och hur är de med vxl lådorna kända fel osv ska man sata på automat eller manuell

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 februari 2009
#15
Om du vill har en 530 touring som är lite som familjebil skulle jag rekommenderar en automat med septronic, en underbar blandning känsla, använda automat som vanligt körning och manuel (septronic) som lite mer sportligt.
Antal mil på moderna bilar håller länge än vad man tror oavsett märket men jag tror att 50-60.000mil för en bil som är väl servad är ingenting utom vanliga slitt delar som är normalt.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 594 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#16
alain skrev:
Om du vill har en 530 touring som är lite som familjebil skulle jag rekommenderar en automat med septronic, en underbar blandning känsla, använda automat som vanligt körning och manuel (septronic) som lite mer sportligt.
Antal mil på moderna bilar håller länge än vad man tror oavsett märket men jag tror att 50-60.000mil för en bil som är väl servad är ingenting utom vanliga slitt delar som är normalt.

OK då kika på en me sån låda vad finns de för styling å trimm till bmws då =?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 februari 2009
#17
ghost_boy83 skrev:
alain skrev:
Om du vill har en 530 touring som är lite som familjebil skulle jag rekommenderar en automat med septronic, en underbar blandning känsla, använda automat som vanligt körning och manuel (septronic) som lite mer sportligt.
Antal mil på moderna bilar håller länge än vad man tror oavsett märket men jag tror att 50-60.000mil för en bil som är väl servad är ingenting utom vanliga slitt delar som är normalt.

OK då kika på en me sån låda vad finns de för styling å trimm till bmws då =?

****
Om du ska trimma den då kan jag inte rekommenderar en automat men en manuel som blir mer leksak,
Som trimm har du 530 med turbo eller bytta databox mot trimmbox för ca 5.000:-, bytta fjäder mot sport fjädrar, lätt att köpa, bräddare fälgar och mer, det berör på hur mycket du vill satsa på.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 februari 2009
#18
ghost_boy83 skrev:
alain skrev:
Om du vill har en 530 touring som är lite som familjebil skulle jag rekommenderar en automat med septronic, en underbar blandning känsla, använda automat som vanligt körning och manuel (septronic) som lite mer sportligt.
Antal mil på moderna bilar håller länge än vad man tror oavsett märket men jag tror att 50-60.000mil för en bil som är väl servad är ingenting utom vanliga slitt delar som är normalt.

OK då kika på en me sån låda vad finns de för styling å trimm till bmws då =?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 februari 2009
#19
alain skrev:
ghost_boy83 skrev:
alain skrev:
Om du vill har en 530 touring som är lite som familjebil skulle jag rekommenderar en automat med septronic, en underbar blandning känsla, använda automat som vanligt körning och manuel (septronic) som lite mer sportligt.
Antal mil på moderna bilar håller länge än vad man tror oavsett märket men jag tror att 50-60.000mil för en bil som är väl servad är ingenting utom vanliga slitt delar som är normalt.

OK då kika på en me sån låda vad finns de för styling å trimm till bmws då =?


*******'
Det blev lite fel.
Om du ska trimma den då kan jag inte rekommenderar en automat men en manuel som blir mer leksak,
Som trimm har du 530 med turbo eller bytta databox mot trimmbox för ca 5.000:-, bytta fjäder mot sport fjädrar, lätt att köpa, bräddare fälgar och mer, det berör på hur mycket du vill satsa på.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 594 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#20
alain skrev:
alain skrev:
ghost_boy83 skrev:

OK då kika på en me sån låda vad finns de för styling å trimm till bmws då =?


*******'
Det blev lite fel.
Om du ska trimma den då kan jag inte rekommenderar en automat men en manuel som blir mer leksak,
Som trimm har du 530 med turbo eller bytta databox mot trimmbox för ca 5.000:-, bytta fjäder mot sport fjädrar, lätt att köpa, bräddare fälgar och mer, det berör på hur mycket du vill satsa på.

nä inge turbo  tängte er på nå chipp eller liknade då denna ska va mer orginal +några hk mer vill man ju ha


Sök