2647
Sök

Garagebygge - elinstallation ?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Ähhh sluta nu!!
Alla vet vi att ifall TS hade velat ha de snyggt och fräscht så skulle han gjort så.
Nu var han ute efter funktion och funktion endast, sluta hoppa på han för det.

Alla för väl göra som dem vill, på vilket sätt påverkas ni av kabeldragningen i ett garage som ni säkerligen aldrig kommer se IRL? Förutom då ni som ser bilderna och är allergisk för sådana dragningar.
Jag är en av dem, jag vill ha det snyggt och fint, men hur en helt främmande person har sina kablar dragna skiter jag fullständigt i.

Varför hoppa på någon på detta sättet?

Mvh Tommy

Måste bara tacka för detta inlägget, ett av dom mer konstruktiva förutom dom som innehåller ren information.

Jag har jobbat länge på en industri där alla kablar går längs väggar, tak och ibland även golv så att man ser lite kablar när man jobbar det är jag helt enkelt van vid och skiter i, det är ju viktigare att koncentrera sig på det man jobbar med tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

3 059 Inlägg
21 mars 2009
TBOC_Razor skrev:
2. Klammrarna sitter inte åt samma håll eftersom jag har satt varannan klammer med spiken åt höger och varannan med spiken åt vänster, anledningen är att jag bara kände för det.  Men visst, om någon av er kan komma med en enda vettig anledning till att alla klammrar tvunget måste vara vända åt samma håll mer än att det ser snyggare ut (enligt er) så ska jag gå ut i garaget och vända varannan klammer så dom sitter likadant wink

Det finns en anledning till att klammrarna ska sitta på ett och samma håll och särskilt då på t.ex. väggar.
Spiken ska alltid sitta nedanför på kablar som ligger vågrätt..
Anledningen är att om du skulle råka haka i kabel med något så ska den inte dras ur och ner från klammrarna.
Enledningen är att om en klammer av någon anledning går sönder så hänger kablen inte ner och riskerar att utsättas för annan åverkan.
Det blir också spiken, inte den tunna plasten, som får hålla upp kabeln vilket gör att den sitter bättre.

I taket är det mest en kosmetisk fortsättning på samma håll som dom gör på väggarna..
Senast redigerat av Smajly (21 mars 2009)

113 Inlägg
24 november 2009
Coffe skrev:
Om du kan göra en fast installation rätt så e de la bara att göra det och om någon frågar så kan du ju säga att en elektriker har gjort det?

Det syns om det är en elektriker som har gjort det eller inte, tro mej jag vet!

Sök