Bmw540T skrev:
åhå okej okej fick min far att svetsa dit an nipplar på min org fuel och de blev riktigt fint
fick inte dit alla slangar igår plus att pumpen ska kopplas in och sånt så en bekant som jag köpte bilen av som byggt den dessutom ska komma idag nångång under eftermiddagen och koppla i pumpen åde så ikväll är de förhoppningsvis uppstart om allt går bra och framåt
Låter ju ruggit bra!
hoppas att det går bra! visst va bottendelen smidd, och pyramidringat? och du kommer fortfarande köra med hx 55an?
Idag fick jag railen jag väntat på, såg riktigt ba ut!
efter lite pyssel så va den på plats och jag märkte att jag inte behövde värma slangen utan att det bara gick att dra på och sedan dra åt slangklämman som fan. på så sätt har jag löst problemet vid urmonteringen, enbart å släppa klämman sen dra utav helvete så åker slangen till slut av.
dock så hade jag en hel del läckage, höll på ett par timmar, men fick till det bra.
däremot så stötte jag på problem när jag åkte iväg för att tanka fullt, då läckte den rätt skapligt uppe på ena sidan av aluminiumplattan som jag siliconat fast. körde ur soppan så det slutade rinna och så skarapa jag bort lite av den gamla och drog dit en rejäl kludd med silicon, hoppas på att det har blivit tätt tills imorgon.. annars blire någ kemisk metall.
men bilen gick bra ialf,
riktigt roligt att köra en sväng när den stått stilla nästan en månad!
nya anslutingarna. 2st 6,3mm nipplar. Största strypningen på hela soppasystemet, men räcker minst till vad pumparna klarar.. jag är nöjd.original anslutningen framtill är igenlag och de nya i andra änden.Titt ut! jag glömde och ta någon bild då allt va färdigt och slangarna va på.. blev ialf riktigt bra!