4385
Sök

Inget ladd Audi a4 1.8t -97 med nybytt avlastningsventil?

91 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Tjena!
Chippade min Audi i förra veckan , med chippet gjordes en felsökning och avlastningsventil var dålig, köpte till en ny. Hade den på verkstad nu inatt då den byttes, skulle vara jätte lätt att byta enligt Bsr , skulle sitta under bilen , på verkstaden va de en annan 5a, satt under nån fläkt och tog en timme att byta, nu när jag testkörde bilen hem fanns det inget mos kvar i motorn , nästan slöare än innan chippningen. Han kollade ner i motorn men såg inget som va dåligt, jag skulle köra med den till början på nästa vecka och se om det fixar sig... Vad kan felet vara ? Mvh

Quattro User
260 Inlägg
25 mars 2009
Klåparen som bytte kanske tog loss nån givarkontakt eller liknande för att komma åt att skruva, och glömde sätta tillbaka den, så att bilen nu går i limp-home mode.  Dra ut eventuella felkoder till en början.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

91 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
FourRings skrev:
Klåparen som bytte kanske tog loss nån givarkontakt eller liknande för att komma åt att skruva, och glömde sätta tillbaka den, så att bilen nu går i limp-home mode.  Dra ut eventuella felkoder till en början.

Kan han ha bytt fel avlastningsventil? En polare bytte på sin golf och det tog med bara 5-10 min ? Mvh

Quattro User
260 Inlägg
25 mars 2009
Näe, det sitter bara en på 1.8T cool

91 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
FourRings skrev:
Näe, det sitter bara en på 1.8T cool

Okej ,tack smile

91 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Kan mekanikern satt ventilen på fel håll?

Quattro User
260 Inlägg
3 april 2009
Perrra87 skrev:
Kan mekanikern satt ventilen på fel håll?

Det går att sätta den på 2 sätt, men båda hållen fungerar, dock är det ena hållet bättre.
Du ska få ladd oavsett vilket håll den sitter monterad åt.

Sök