3584
Sök

Ni som kör trimmad B230FT och har hyfsat med hk, 350+. vad hänger med Original?

906 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Hittade inte riktigt vad jag sökte men vet ni någon tråd som innehåller mina frågor så länka gärna så ber jag om ursäkt för denna tråd, men till sak, håller på med ett litet bygge och har lite funderingar, jag vill ej sätta för högt mål men mitt är ungefär 350+, kanske mer, men ungefär.

Nu till mina frågor, hur är det med fuelrailen vid dessa hk? Klarar den av att forsla fram tillräckligt med soppa? Eller bör man byta till en eftermarknads? Har sett att nuke verkar ha en bra, men hänger original med så behåller jag den.

Olje samt vatten pump, hur går det med dessa? Har sett att många monterat på nya original grejer men hänger det med? Vill ej behöva göra allt 2 gånger, därför jag frågar.

Hur är det med vevaxeln? Har noll koll på vad en vanlig klarar av, såg att parner hade nya riktiga men kändes lite för väl för min plånbok om det nu inte blir ett måste?

Tacksam för svar.

=)

8 Inlägg
29 mars 2009
En polare till mej hade ca 350hk i sin 740, och han körde med ny original vatten+oljepump utan problem. även originalfuelrail, och nybalanserad originalvev och han hade inga problem med det.

740-Power ombyggnation med opels OPC-blåa lack HK++

1 758 Inlägg
29 mars 2009
Vet flera som bromsat runt 500 häst med dessa grejer.
350-400 är inga som helst problem.

906 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Skit bra, tackar för svaren:)

=)

906 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Hopp nu har jag en ny fråga, kommer sikta lite högre efter att fått tag i lite andra grejer, men min fråga är hur det är med bränsleledningarna? Bromsar det mycket om man kör med original? Eller är det lugnt? Eller vad för storlek bör man ha? Vad kör ni med? Tack på förhand

=)

213 Inlägg
19 april 2009
Eftersom du kommer behöva nya pumpar så anser jag det är lika bra å dra helt nya ledningar, då vet man allt är fräscht och helt också. Har själv dragit stålomspunnet med AN kopplingar i hela bränslesystemet, handlar ju inte om mycke pengar i de stora hela...
Senast redigerat av PLPerformance (19 april 2009)

Sök